skip to Main Content
گفتگو با مضراب؛ آهنگساز و تهیه‌کننده لیبل دیوار
هم‌نشینی فرم و محتوا در رپ
۱۱ بهمن ۱۳۹۴
در چندسال اخیر لیبل دیوار یکی از فعال‌ترین لیبل‌ها بوده است. این گروه از چند جهت مختصاتی ویژه در عرصه رپ ایران دارد؛ از جمله نگاه پردقت و بخصوص در تولید موسیقی، استقلال مالی، و سکونت اکثریت اعضا در ایران. در گفتگو با مضراب سعی کردیم نگاه او به موسیقی و بدین واسطه چشم‌انداز لیبل دیوار را بهتر بشناسیم.

بیشتر بخوانید
بی‌خانمان‌ها چه می‌گویند، چند می‌شنویم، چقدر بلدیم؟
۱۱ بهمن ۱۳۹۴

نشست «اعتیاد و کارتن‌خوابی زنان» به همت گروه جنسیت انجمن انسان‌شناسی و با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری 30 دی‌ماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. در ادامه متن سخنرانی داریوش محمدی، پژوهشگر اجتماعی در این جلسه را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید
مهاجرت بی‌بازگشت پرندگان به فریدونکنار
پرندگانی که تبدیل به پول می‌شوند
۱۰ بهمن ۱۳۹۴

زیر میز یا داخل خودروی پرنده‌فروش‌های فریدونکنار، پرنده‌های زنده‌ای وجود دارند که قرار است به دست مشتری‌های خاص برسند یکی از شکارچیان روزی ١٠‌میلیون تومان از شکار پرندگان مهاجر درآمد داشته، درحالی ‌که بسیاری از مردم کشور درآمد ماهیانه یک‌میلیون تومان هم ندارند

بیشتر بخوانید
وام‌های کم ریسک و خوداشتغالی
از زورو تا زامبی: ظهور و سقوط جنبشِ وام‌های خوداشتغالی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴

جنبشِ مدرنِ اعتباراتِ‌خُرد درواقع بر سوءتفاهمی بنیادین بنا شد. مبنای ادعاهای شوق‌انگیزِ دکتر محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی، فرضیاتی دور از دسترس و غلط بود. این فرض غلط این بود که افراد کم‌بضاعت، به ویژه زنان، می‌توانند به راحتی یک بنگاهِ خردِ غیررسمی ایجاد کنند تا بدین طریق اقلام ساده یا خدمات را به دیگر افراد کم‌بضاعت در همان جامعه بفروشند. عقیدۀ راسخ یونس این بود که مادامی که به افراد فقیر کمک می‌کنیم که تا چیزی تولید کنند، آن‌ها به راحتی می‌توانند آن را بفروشند.

بیشتر بخوانید
خداحافظی تدریجی با آموزش عالی رایگان
۸۷ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های پولی تحصیل می‌کنند
۱۰ بهمن ۱۳۹۴

وزارت علوم تصمیم به جمع‌آوری پردیس‌های بین‌المللی و پولی دانشگاه‌های دولتی ایران گرفته است. اتفاقی که می‌تواند به معنای خداحافظی با شعبه‌های بین‌المللی دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه شریف، تهران، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و پیام نور در شهرهایی مانند، کیش، قشم، ارس و... باشد و از‌طرف‌دیگر به معنای خداحافظی تدریجی با آموزش عالی رایگان.

بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗