skip to Main Content
رئیس پزشکی قانونی: تطبیق جنسیت مردان ترنس «زنگ خطر است»
Gender equality concept. Male and female symbol on the scales with balance on blue background. minimal style, 3d render.
جامعه کیوسک

رئیس پزشکی قانونی: تطبیق جنسیت مردان ترنس «زنگ خطر است»

در این متن از کلمات نامناسب برای توصیف تطبیق و بازتایید جنسیت استفاده شده. میدان موافق استفاده از این کلمات نیست ولی از مسئول مربوطه نقل قول مستقیم آورده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزایش درخواست برای تطبیق جنسیت را «زنگ خطر» دانسته و گفته «ما بر اساس موازین علمی دستورالعمل سختی برای این درخواست در نظر گرفته‌ایم و مدت یکسال این افراد تحت درمان قرار می‌گیرند و تا اطمینان پیدا نکنیم که نیاز به تغییر جنسیت وجود دارد مجوزی صادر نمی‌شود.»

عباس مسجدی مدعی‌ست که «بسیاری از افرادی که تغییر جنسیت می‌دهند بعدا دچار تبعات روانی ناشی از آن می‌شوند که متاسفانه حتی آن‌ها را به سمت اقدام به خودکشی نیز می‌برد.» اون صحت علمی چنین ادعایی را به پژوهش‌هایشان ارجاع داده است. 

این مقام مسئول خبر داده که در مقایسه با سال‌های گذشته زنان بیشتری درخواست «تغییر جنسیت» دارند و «ما هم این زنگ خطر را برای متولیان تصمیم‌گیر در مجلس، مجامع فرهنگی و  در دولت به صدا درآورده ایم.»

او درباره علت افزایش درخواست‌ها برای تطبیق جنسیت گفته «بنابر ارزیابی اولیه‌ای که ما انجام داده‌ایم و شاید مهم‌ترین علتی که تاکنون به آن رسیده‌ایم استفاده بی‌حد و حصر و خارج از چارچوب از فضای مجازی است.»

چندی پیش نیز رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از «تغییر جنسیت» به عنوان «مشکل» نام برد. رویه مسئولان و مدیران رده بالای سازمانی که برای تطبیق جنسیت نقش اساسی دارند نشان از مشکلات بسیار اقلیت‌های جنسی در ایران دارد چرا که تصمیم‌گیران در این حوزه تطبیق جنسیت را اختلال روانی می‌دانند و حتی با اینکه دیگر اصطلاح «تغییر جنسیت» کاربردی ندارد حاضر به استفاده از «تطبیق جنسیت» نیستند.

فشارهای اجتماعی باعث می‌شود برخی از افراد ترنس در خفا زندگی کنند و انجمن حمایت از افراد ترنس نیز اذعان کرده نتوانسته کار مهمی برای تغییر شرایط آنها انجام دهد؛ فرشید مسعودی مدیر این انجمن پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود «تعداد زیادی از افراد با هویت ترنس مایل به عمل جراحی هستند؛ بسیاری از آنها آگاهانه و عامدانه به سمت عمل جراحی می‌روند چون از جسم خودشان هم ناراضی هستند و تحمل آن را ندارند؛ اما بعضی از ترنس‌ها می‌توانند با فیزیک‌شان کنار بیایند و بیشتر از پذیرفته‌نشدن و طردشدگی رنج می‌برند. تعدادی از ترنس‌ها نیز مایل به عمل جراحی نیستند چون در ایران نسبت به بعضی از کشور‌های دیگر این عمل‌ها سنگین و پرمخاطره است و اصولا آسیب‌زا بوده و ممکن است برای سلامتی فرد مضر باشد.»

همچنین بخوانید:  خانه‌نشینی اهالی سیستان تا پایان فصل گرم ادامه دارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗