skip to Main Content
تقصیر ریزگردها هم بر گردن دولت قبل افتاد
جامعه زمین کیوسک

تقصیر ریزگردها هم بر گردن دولت قبل افتاد

استاندار خوزستان معتقد است وضعیت محیط زیست خوزستان و چالش‌های مرتبط با آن ناشی از یک بی‌توجهی طولانی مدت در دولت گذشته است.

غلامرضا شریعتی البته درباره اقدامات دولت قبل چیز زیادی نگفته و از خبرنگاران خواسته درباره آن گزارش تهیه کنند اما اضافه کرده که این دولت برای بحران ریزگردها «برنامه‌ریزی‌های مدونی» دارد. به گفته او ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان کانون فوق بحرانی ریزگردهایند که دولت قصد دارد ۸هزار هکتار از آنها را زیر کشت ببرد.

با وجود نقدهایی که دولت یازدهم از دولت قبلی دارد و با گذشت چهار سال از عمر این دولت همچنان ریزگردها زندگی را برای مردم خوزستان و استان‌های جنوبی ایران دشوار کرده است. مسئولان ایرانی از جمله رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمان اعتراض به این شرایط اینطور وانمود می‌کنند که ریزگردها از کشورهای عراق و سوریه وارد ایران می‌شوند اما در زمان تبلیغات انتخاباتی دولت گذشته را مقصر جلوه می‌دهند.

مسئولان دولت در حالی تمام تقصیرها را به گردن دولت‌های نهم و دهم می‌اندازند که وضعیت بحرانی خوزستان به دلیل سدسازی‌های بی‌رویه و پروژه‌های انتقال آبی است که از زمان دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی شروع شد و در دولت احمدی‌نژاد هم ادامه داشت. اغلب دولتمردان امروز در دولت‌های هاشمی و خاتمی هم مسئولیت داشتند و در دولت یازدهم هم پروژه‌های انتقال آب ادامه داشته که حتی باعث درگیری‌های خونینی هم شده است.

همچنین بخوانید:  قتل فیلم‌ساز و روزنامه‌نگار سوری در ترکیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗