skip to Main Content
ابتلای زندانیان خوزستان به کرونا
جامعه کیوسک

اداره کل زندان‌های خوزستان اعلام کرد

ابتلای زندانیان خوزستان به کرونا

اداره کل زندان‌های استان خوزستان اعلام کرده «رفتار متقلبانه ویروس» و «استفاده فراگیر از کولر در خوابگاه‌ها» باعث شده که تعدادی از زندانیان زندان‌های خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شوند. اگرچه این اداره کل در بیانیه خود احتمال داده که ویروس «از ناحیه متهمان ورودی به زندان» وارد محیط زندان‌های خوزستان شده باشد، اما تاکید دارد که «سلامت‌سنجی بدو ورود تمامی افراد» و همچنین «ایجاد قرنطینه‌های ۱۴ روزه برای افراد جدید الورود» در زندان‌های این استان با جدیت و شدت انجام می‌شود.

پیش از این در ۱۲ فروردین زندانیان زندان شیبان در شهرستان باوی خوزستان شورش کرده بودند. فرمانده انتظامی استان خوزستان همان زمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفته بود «متاسفانه برخی افراد زندانی که تعدادشان هم زیاد نیست با کسب اخبار جعلی به تحریک دیگر زندانیان می‌پردازند که همین امر باعث ناآرامی در برخی زندان‌ها می‌شود اما با حضور مقتدر نیروی انتظامی این فرصت از آنها گرفته می‌شود». دلیل شورش زندانیان و موضوع «اخبار جعلی» مورد ادعای فرمانده پلیس خوزستان هیچ وقت به روشنی از سوی مسئولان گفته نشد.

فرارهای سریالی در زندان‌های مختلف و اخبار نگران‌کننده ابتلای زندانیانی که اخبارشان به بیرون از زندان می‌رسد، حساسیت‌ها و نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در زندان‌ها را بیشتر کرده است. سبک زندگی در زندان به‌صورت دسته‌جمعی، وجود کودکان و نوزادان در زندان زنان و احتمال پایین‌تر بودن رعایت بهداشت دراین فضاها به خودی خود، عاملی برای شیوع بیماری‌هایی با ریشه باکتری و ویروس است. با اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا در استان خوزستان، این نگرانی‌ها بیشتر شده‌ است.

همچنین بخوانید:  چه عواملی دردناک‌ترین روز کوهنوردی ایران را رقم زد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗