skip to Main Content
مصوبه‌ای که می‌تواند آسمان شهر و جان شهروندان را نجات دهد، اما اجرا نمی‌شود
جولان دود دیزلی‌ها
۶ مهر ۱۳۹۶
از سال ١٣٩٢ و براساس مصوبه دولت، نصب فیلتر دوده بر روی همه خودروهای دیزلی الزامی و اجباری شد. اما در این سال‌ها دورزدن این قانون و همچنین پایبندنبودن به آن باعث شده کمتر کسی این دستور صریح قانونی را جدی بگیرد. موضوعی که بی‌تردید تاکنون به دلیل آلودگی که این خودروها تولید می‌کنند، جان شهروندان زیادی را گرفته است.
بیشتر بخوانید
انتخابات مجلس آلمان؛ دیگری‌هراسی و حس عدم امنیت
۵ مهر ۱۳۹۶
حزب دست‌راستی «آلترناتیو برای آلمان» توانست با شعارهای تبلیغاتی علیه پناهجویان برای نخستین‌بار به پارلمان آلمان راه پیدا کند. آمارها درباره این انتخابات و تغییر آراء احزاب مختلف چه می‌گویند؟
بیشتر بخوانید
گفتاری پیرامون نفع اقتصادی و برخوردهای دوگانه با کارِ کودک
ساماندهی یا سازماندهی کار کودک؟
۵ مهر ۱۳۹۶
در حالی‌که طرح «جمع‌آوری» یا به گفته فعالان حقوق کودک «دستگیری» کودکان کار درخیابان‌های تهران در حال انجام است، کودکان زباله‌گرد به صورت سازماندهی شده و عمدتا در خدمت پیمانکاران شهرداری، به کار در معابر و مراکز مختلف دپوی زباله مشغولند.
بیشتر بخوانید
به مناسبت انتشار «زنده‌باد قانون و داستان‌های دیگر»
صمدهای بهرنگی
۵ مهر ۱۳۹۶
صمد بهرنگی قصه‌گو و «فعال اجتماعی» را بسیاری می‌شناسند، صمد بهرنگی مقاله‌نویس و محقق نیز برای گروه گسترده‌ای آشناست و طرفداران و مخالفان این دو صمد بهرنگی درباره‌ آثارش بسیار گفته و نوشته‌اند؛ انتشار مجموعه‌ «زنده‌باد قانون و داستان‌های دیگر»، در ضمن به‌یادآوردن صمد بهرنگی مترجم، بهانه‌ای است تا در یکی از صمدهای بهرنگی درنگی بکنیم که شاید کمتر به دیده آمده باشد.
بیشتر بخوانید
اقتصاد خیر و شر و جست‌وجوی معنای اقتصاد در گفت‌وگو با حسین راغفر
اقتصاد و فراتر از اقتصاد
۵ مهر ۱۳۹۶
هدف كتاب «اقتصاد خیر و شر؛ جست‌وجوی معنای اقتصاد از گیل‌گمش تا وال استریت»، گفتن داستان اقتصاد است. نویسنده كتاب توماش زدلاچك، عضو شورای ملی اقتصاد در پراگ است و آثارش جزو پرفروش‌ترین كتاب‌هاست. حسین راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا می‌گوید «اقتصاد خیر و شر» به محدودیت‌های عقل انسان اشاره‌های عمیق و دقیق دارد و به اینكه آنچه كه انسان می‌تواند در نهایت درك كند، خود محصول عوامل فرهنگی، اجتماعی و تاریخی خیلی كهنی است كه به او به ارث رسیده است.
بیشتر بخوانید
تجمع ناشنوایان در پارک شهر تهران
با زبان اشاره، من برابرم
۴ مهر ۱۳۹۶
گروهی از ناشنوايان با تجمع و راه‌پیمایی در پارک شهر خواستار ايجاد فرصت برابر و مشاركت كامل ناشنوايان در امور اجتماعى همانند افراد شنوا و همچنین ایجاد شرایط برابر با افراد شنوا در جامعه برای ناشنوایان شدند.
بیشتر بخوانید
گفتگو با یوسف فرهادی بابادی
مافیای آب کشور را به ورطه نابودی کشانده است
۴ مهر ۱۳۹۶
در مراسم رونمایی از کمپین «صدای آب»، نحوه برخورد رضا کیانیان با یوسف فرهادی بابادی مورد انتقادات فراوان قرار گرفت و بسیاری آنرا توهین‌آمیز قلمداد کردند. اما منتقدان برگزاری این همایش به چه چیزی انتقاد داشتند که کیانیان به آنها حق سخن گفتن نداد؟
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗