skip to Main Content
«فقط» یک‌چهارم دانشجویان دکتری دانشگاه ارومیه ضعیف‌اند
جامعه کیوسک

«فقط» یک‌چهارم دانشجویان دکتری دانشگاه ارومیه ضعیف‌اند

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه در واکنش به به پذیرش غیرمجاز دانشجوی دکتری در این دانشگاه گفته از ۴۰۷دانشجوی دکتری پذیرش‌شده «فقط» ۱۰۵ دانشجو وضعیت تحصیلی ضعیفی دارند.

به گفته علیرضا مظفری مسئله از اینجا ناشی شده است که کارشناس آموزشی حداقل امتیاز برای پذیرش دانشجو را در سایت سازمان سنجش وارد نکرده بود، از همین رو این سازمان ظرفیت دوره دکتری در این دانشگاه را پر کرد.

او در ادامه اضافه کرده قبل از این موضوع برخی از گروه‌های آموزشی می‌خواستند، دانشجویانی که امتیاز کمتر ۳۰ دارند را پذیرش نکنند، اما با این اشتباه دانشجویانی که حدنصاب نمره را آورده بودند، جذب شدند و ظرفیت دکتری دانشگاه ارومیه پر شد. بنابراین دانشگاه ارومیه پذیرش خارج از ظرفیت ندارد

به گفته مظفری از آن ۱۵۰ نفر تعداد زیادی جذب پردیس دانشگاهی ارومیه شدند که امتیاز آن پایین است. بنابراین در کل حدود ۷۰ نفر از دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه ارومیه در مقطع دکتری از حداقل مدنظر این دانشگاه پایین‌ترند که برای این دانشجویان هم یک ترم واحدهای جبرانی و تقویتی برگزار می‌شود.

ورود به دوره دکتری در ایران در سال‌ها گذشته به جنجال‌هایی همراه بوده که معروف‌ترین آنها ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی بود که پیگیری آن از طرف رضا فرجی‌دانا، وزیر وقت علوم به استیضاح و برکناری او منجر شد. این ماجرا مربوط به بورسیه سه هزار نفر در خارج از کشور بود اما مجلس معتقد بود «جز ۳۶ مورد که مندرجات خود را خلاف واقع درج کرده‌اند» بقیه بورس‌ها قانونی بوده است.

همچنین بخوانید:  استخوانی در گلوی وزارت علوم و خاری در چشم دانشجویان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗