skip to Main Content
آمریکا همه موجودی یک داروی موثر در درمان کرونا را خرید
سیاست کیوسک

آمریکا همه موجودی یک داروی موثر در درمان کرونا را خرید

آمریکا تمام موجودی و تولیدی سه ماه آینده یک داروی مهم از داروهای موثر در درمان کرونا را خریده و چیزی از این دارو برای بقیه دنیا باقی نگذاشته است.

به گزارش گاردین، سازمان غذا و داروی آمریکا به‌تازگی اجازه داده از داروی رمدسیویر (Remdesivir‎) که تاثیرش در درمان کرونا ثابت شده است، در بیمارستان‌های این کشور استفاده شود. پیش از این تاثیرگذاری دگزامتازون در درمان کرونا هم اثبات شده بود.

خرید گسترده داروی رمدسیویر از سوی آمریکا نشان می‌دهد که هرچند ویروس کرونا این روزها نوعی حس اجتماعی و همدلی را برانگیخته، اما موجب تقویت سیاست‌های ملت‌گرایانه و انحصارگرایانه هم شده است.

این سیاست آمریکا که به «اول آمریکا، بعد هر جا» مشهور است، تنها در دولت ترامپ نیست که بروز پیدا می‌کند. برخی فعالان چپ‌گرای آمریکا معتقدند جنبش‌های سوسیالیستی نیز در معرض خطر گرایش به ناسیونالیسم هستند و در مواجهه با این بیماری همه­‌گیر، سوسیالیست­‌ها باید از هر فرصتی برای یادآوری ضرورت همبستگی بین­‌المللی استفاده کنند و خواستار تولید انبوه و گستردۀ کیت­‌های آزمایشی، منابع محافظتی، و داروهای حیاتی برای توزیع رایگان در کشورهای فقیر شوند.

همچنین بخوانید:  سؤالاتی از سخنگوی قوه قضائیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗