skip to Main Content
بیشتر کارگران گردشگری مازندران بیمه بیکاری نگرفته‌اند
اقتصاد کیوسک

بیشتر کارگران گردشگری مازندران بیمه بیکاری نگرفته‌اند

فقط ۲ هزار و ۲۰۰ کارگر شاغل در حوزه گردشگری مازندران مشمول بیمه بیکاری کرونا شده‌اند و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر با وجود داشتن بیمه تامین اجتماعی تاکنون از بیمه بیکاری کرونا برخوردار نشده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران با اشاره به این آمار، در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده که با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی اماکن اقامتی و پذیرایی حدود ۵ هزار کارگر در مازندران بیکار شده‌اند.

براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود ۵۰ درصد از اشتغال استان مازندران در حوزه خدماتی است که بیشتر آنها را بخش گردشگری تشکیل می‌دهد. گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نشان می‌دهد اقدامات حمایتی دولت بعد از شیوع کرونا تا کنون برای «صاحبان کسب‌وکارها (تاسیسات گردشگری)» بیشتر از «شاغلان کسب‌وکارها» منفعت داشته است و علاوه بر این نتوانسته بخش پنهان شاغل در گردشگری را هم پوشش دهد.

با شیوع کرونا در ایران بنگاه‌های اقتصادی زیادی راه حل مشکلاتشان را در اخراج کارگران دیدند. در همان روزهای اول برخی از شرکت‌های بزرگ صنعت گردشگری مثل شرکت علی بابا بخش قابل توجهی از پرسنل خود را به بهانه کاهش درآمدها «تعدیل» کردند. از سویی دیگر شاغلان پنهان و غیررسمی گردشگری روستایی نیز با کاهش سفرها دچار کاهش شدید درآمدهایشان شدند و حمایتی از آن‌ها نشد.

 

همچنین بخوانید:  چالش موسيقي اصيل ايراني و نقاشي آوانگارد در تالار وحدت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗