skip to Main Content
اخراج ۱۸۲ نفر از پرسنل «علی‌ بابا»
جامعه کیوسک

اخراج ۱۸۲ نفر از پرسنل «علی‌ بابا»

شرکت «علی بابا» با انتشار اعلامیه‌ای گفته ۱۸۲ نفر از پرسنل خود را اخراج می‌کند؛ این تعداد معادل ۲۴ درصد از نیروهای کار این مجموعه است. اعلامیه شرکت «علی بابا» صراحتا اعلام کرده که اخراج نیروها در راستای خلق هرچه بیشتر ثروت در سال‌های آینده است.

این اعلامیه که عنوان «تصمیمی سخت در راه آینده خلق‌شده علی بابا» را بر خود دارد، از «رشد فوق‌العاده» در آغاز سال ۹۸ گفته و سپس نوشته «شروع فصل پاییز و اتفاقاتی که از نیمه آن تا به امروز رقم خورد، بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد».

شرکت «علی بابا» گفته شیوع ویروس کرونا موجب از دست رفتن درآمد این مجموعه شده است. این اعلامیه استراتژی شرکت را «خلق ثروت در سال‌های آتی» عنوان کرده و گفته «برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها، علی‌رغم میل باطنی‌مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از همکاران‌مان در علی بابا را فراهم کنیم».

اعلامیه شرکت «علی بابا» می‌گوید «این چالش‌ها را منشا گشایش در زندگی و آینده کسب‌وکارمان می‌کنیم» و با یادگیری از آن «پر قدرت‌تر از قبل خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری را پدیدار می‌کنیم».

از میزان دقیق سود شرکت «علی بابا» اطلاعی در دست نیست؛ دو سال پیش مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل وقت این شرکت، ارزش دلاری فروش ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ۹۶ را ۱۳۰ میلیون دلار اعلام کرده بود. او فروش روزانه «علی بابا» را ۲/۵ میلیارد تومان اعلام کرده و پیش‌بینی کرده بود این رقم در سال ۹۷ به رقم ۱۰ میلیارد تومان در ۲۴ ساعت خواهد رسید.

همچنین بخوانید:  زندانیان آمریکایی با ۱ دلار در آتش‌نشانی به کار گرفته می‌شوند

اخراج نیروهای کار که تقریبا تمامی آنها با قراردادهای موقت و بدون پشتوانه قانونی مشغول به‌کارند، به نخستین راهکار شرکت‌ها برای تثبیت شرایط مالی خود تبدیل شده است. ویروس کرونا گرچه برای عموم مردم ترس و نگرانی از ابتلا و طی کردن مراحل دشوار درمان را به‌دنبال داشته، اما به‌نظر می‌رسد برای برخی کارفرمایان بهترین فرصت برای اخراج نیروهای کار به شمار می‌آید.

شرکت «علی بابا» در وبسایتش خود را «یک خانواده بزرگ» و یک «سازمان دوستانه» توصیف می‌کند؛ «علی‌بابا قبیله‌ای‌ست که اعضای آن در جامعه‌ای کار می‌کنند که ملاحظه‌گر و هواخواه آن‌هاست».

یک نظر
  1. این کار (تعدیل نیرو) به منظور خلق ثروت برای مجموعه ای که ادعای کارافرینی میکند کار درستی نبود
    چطور مجموعه های مشابه رزرو بلیط مثل تیکیتو و فلایتیو تونستند همه نیروهاشون رو حفظ کنند . البته مطمئنا هزینه دارد منتها کارافرینی یعنی همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗