skip to Main Content
۵۳روز از تابستان امسال دمای خوزستان بیشتر از ۵۴درجه بود
جامعه کیوسک

۵۳روز از تابستان امسال دمای خوزستان بیشتر از ۵۴درجه بود

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تابستان امسال در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بود و در تابستان ۵۳ روز دمای هوای این استان بالاتر از ۵۴ و ۵۵ درجه سانتیگراد بوده است.

کیامرث حاجی‌زاده همچنین گفته حتی در برخی روزها دمای هوا در زیر نور خورشید، ۶۰ درجه سانتیگراد بود چرا که دماسنجهای هواشناسی، دمای هوا را در سایه اندازه گیری می کنند.

به گفته او در حال حاضر هم به دلیل خشکسالی برخی نیروگاه‌های برق آبی خوزستان در حال خروج از مدار تولیدند و در صورتیکه در ماه‌های آینده باران نیاید قطعا بحران آب و بحران برق در استان ایجاد خواهد شد.

حاجی‌زاده اضافه کرده در دهه اخیر سابقه نداشته که مانند آنچه که امسال مشاهده کردیم، وضعیت آب شرب در دی ماه در شهر هندیجان دچار مشکل شود و یا وضعیت آورد سدها به این صورت شود، اما مسئولان به هشدارهایی که داده شد، توجهی نکردند و امروز خوزستان دارای چنین وضعیتی شده و دارای مشکل است.

او همچنین گفته وضعیت «شوخی‌بردار نیست» و بلکه این بحث‌ها «امنیتی» است و بسیاری از مسائلی که امروزه خوزستان با آن درگیر است ناشی از عملکردهای غیرکارشناسی و رعایت‌نکردن پیوست‌های زیست‌محیطی است.

در همین حال که وضعیت آب در خوزستان به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود همچنان دولت به دنبال انتقال آب از این استان به استان‌هایی مانند کرمان برای استفاده در صنایع آب‌بری مانند فولاد است. رئیس سازمان محیط زیست هم چندی پیش مدعی شده بود این استان آب مازاد دارد که این ادعا با انتقاد شدید نمایندگان خوزستان در مجلس و کارشناسان حوزه آب مواجه شد.

همچنین بخوانید:  مدیری که صورت دانش‌آموز را له کرد همچنان سرکار است

با اینکه کارفرمایان موظفند در شرایطی که دمای هوا بیشتر از ۵۰ می‌شود ساعت کار را کاهش داده و یا کار را تعطیل کنند، در بسیاری از روزهای گرم سال کار در خوزستان همچنان ادامه داشته است که گاه به مرگ کارگران هم منجر شده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗