skip to Main Content
هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار تن به ممنوعیت برای زنان نداد
جامعه کیوسک

استعفای دسته‌جمعی در پی افزایش فشارها

هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار تن به ممنوعیت برای زنان نداد

اصرار شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار بر ممنوعیت دوچرخه‌‌سواری زنان در این شهر، منجر به استفعای اعضای هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار شد.

صورت‌جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار

 

متن استفعا دو روز پس از جلسه «توجیه» رییس و نایب‌رییس این هیئت دوچرخه‌سواری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار نوشته شده است. در صورت‌جلسه‌‌ای که به امضای مدیران ستاد امر به معروف و هیئت دوچرخه‌سواری رسیده و در کانال تلگرام این هیئت منتشر شده، به «نظر مراجع تقلید به ویژه مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن دوچرخه‌سواری بانوان در ملاء عام و مصوبه شورای فرهنگ عمومی سبزوار» اشاره شده و از مدیران هیئت خواسته شده درباره ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در ملاء عام اطلاع‌رسانی کنند.

متن استعفای اعضای هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار

 

هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار در کانال تلگرامش ادعا کرده که یکی از مصوبه‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع «بررسی مهمترین معضلات و اولویت های فرهنگی سبزوار»، نصب تابلو ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در پارک‌ها و مکان‌های عمومی این شهر بوده است.

رییس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تایید خبر استعفای اعضای این هیئت به دلیل ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان، از «جزییات بیشتر موضوع» اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

پیش از این بارها مساله دوچرخه‌سواری زنان در شهر خبرساز شده است. تابستان سال ۹۸ بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از ممنوعیت استفاده زنان از دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود را دادند. در همان روزها بود که سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «به لحاظ قانونی و شرعی هیچ مشکلی برای دوچرخه‌سواری بانوان وجود ندارد»، گفته بود «آنچه موضوعیت دارد، رعایت عفاف و حجاب است.»
پژوهش‌ها نشان می‌دهند تبعیض جنسیتی در دسترسی به امکانات مختلف تردد در شهرها، می‌تواند به تبعیض‌های اقتصادی علیه زنان هم منجر شود. علاوه بر این، حالا که استفاده از دوچرخه به‌عنوان راهی برای دور زدن کرونا در جهان مطرح است، ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان نه‌تنها تبعیض علیه نیمی از جمعیت کشور را نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند ستیز با سلامت عمومی هم معنا شود.

همچنین بخوانید:  شرکت واحد برای اتوبوس‌هایش معاینه فنی تقلبی می‌گیرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗