skip to Main Content
سازمان محیط‌زیست حق وتو کردن هیچ طرحی را ندارد
زمین کیوسک

سازمان محیط‌زیست حق وتو کردن هیچ طرحی را ندارد

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با ایسنا از «نگاه دسته دومی حاکمیت و برخی مدیران به مقوله محیط زیست» انتقاد کرده است.

به گفته محمد درویش مدیران سازمان محیط‌زیست به دلیل نگرانی از اینکه «بودجه سازمان مورد خدشه قرار گیرد»، به طرح‌های مخرب محیط زیست اعتراض نمی‌کنند. وی با بیان اینکه «سازمان محیط زیست حق وتو هیچ طرحی را ندارد» از عدم امکان وتو کردن طرح‌هایی هم‌چون گردشگری آشوراده، سد شفارود و سد خرسان گفته است. شرایط وخیم زیست‌محیطی ایران و تخریب‌هایی که در سال‌های اخیر به عرصه‌های مختلف آن وارد آمده، بارها مورد اعتراض فعالین محیط‌زیست و کارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

درویش در این گفتگو همچنین از ۱۹۷ سد در ایران سخن گفته است که فاقد گزارش ارزیابی هستند اما سازمان محیط‌زیست نتوانسته نسبت به آنها اعلام جرم کند. از دیگر پروژه‌های سدسازی که اعتراض فعالین محیط زیست را به دنبال داشته، سد گتوند در خوزستان است؛ به گفته منتقدین، آبگیری این سد می‌تواند منجر به نابودی کشاورزی خوزستان شود. درویش ضمن اشاره به مخالفت تمامی کارشناسان سازمان محیط زیست با طرح گردشگری آشوراده، گفته است «اما با وجود عدم موافقت همه کارشناسان این سازمان، این اتفاق در حال وقوع است».

در مورد محیط‌زیست در میدان بیشتر بخوانید.

همچنین بخوانید:  تا 30 سال آینده جنگلی در شمال کشور باقی نمی‌ماند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗