skip to Main Content
تکلیف پسماندهای پزشکی هزاران مطب تهران معلوم نیست
زمین کیوسک

تکلیف پسماندهای پزشکی هزاران مطب تهران معلوم نیست

رئیس اداره محیط‌زیست تهران روش مدفون‌سازی پسماندها در ایران را «سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین» روش دفع پسماندهای پزشکی توصیف کرده و می‌گوید «روزانه حدود ۱۰۰ تن پسماند پزشکی از نوع زباله‌های عفونی و زباله‌های تیز و برنده از مراکز درمانی سطح شهر تهران به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تحویل داده می‌شود که برای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها است و تکلیف پسماندهای پزشکی سایر مراکز خرد درمانی از از جمله هزاران مطب فعال معلوم نیست».

وی هشدار داده که بخش عمده‌ای از پسماندهای پزشکی در مراکز درمانی به‌درستی تفکیک و بی‌خطر نمی‌شوند. این مراکز درمانی تکلیف قانونی خود را انجام نمی‌دهند و پیمانکار شهرداری نیز، برخلاف قانون، پسماندهای پزشکی را قبل از بی‌خطرسازی تحویل می‌گیرد.

محمدحسین بازگیر درباره وضعیت دفع پسماندهای پزشکی هشدار داده و گفته است «در بسیاری از مراکز بیمارستانی کار بی‌خطرسازی پسماندها اصولی انجام نمی‌شود. حتی در برخی مراکز و بیمارستان‌ها بین ظرفیت دستگاه امحا و میزان پسماندهای تولیدی تناسبی وجود ندارد. بعضی از متصدیان دستگاه‌های امحا نیز آموزش ندیده‌اند و یا دستگاه‌ها کالیبره نیستند. در بررسی‌های ما نیز تخلفاتی مانند اختلاط پسماندهای دارویی شیمیایی با پسماندهای عفونی‌ها دیده می‌شود».

همچنین بخوانید:  دلتا؛ ویروس غالب در تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗