skip to Main Content
ادامه‌ تجمعات معلمان برای تحقق کامل مطالبات
جامعه سیاست کیوسک

ادامه‌ تجمعات معلمان برای تحقق کامل مطالبات

معلمان شاغل و بازنشسته‌ی سراسر ایران برای رسیدن به مطالبات خود، تجمعات اعتراضی را در سراسر ایران ادامه دادند. در تهران و البرز این تجمعات مقابل سازمان برنامه‌وبودجه و در دیگر شهرها مقابل اداره کل آموزش و پرورش و ادارات این وزارتخانه برگزار شد.

تجمع امروز معلمان -دوم دی‌ماه- در ادامه‌ی اعتراضات در چند وقت اخیر آنها شکل گرفته‌ست. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی ایران در فراخوان این تجمع «مصوبه‌ی ناقص رتبه‌بندی و عدم اجرای آن توسط دولت»، «بی‌توجهی به لایحه‌ی همسان‌سازی بازنشستگان»، «درخواست آزادی معلمان دربند» و «تضییع حقوق خدمتگزاران زحمتکش» به عنوان دلایل این اعتراضات  بیان شده است.

در دور قبلی، معلمان در بیش از ۲۰۰ ناحیه، منطقه و شهر دست به تحصن زدند که حضور انبوه معلمان در خیابان‌های  شیراز  به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفت. امروز، محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان با انتشار ویدئویی از تجمع شیراز نوشته «با وجود جو شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای امنیتی و عدم اجازه برای ورود به خیابان معدل و جمع شدن در مقابل اداره کل، همکاران با حضور گسترده خود جو امنیتی را شکستند و دست به تجمع گسترده زدند.»

در این فیلم که در صفحه اینستاگرامی محمد حبیبی منتشر شده، معلمان در شیراز شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می‌دهند. همچنین حبیبی از تجمع معلمان و فرهنگیان در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه با وجود جو امنیتی خبر داده است.

تجمعات معلمان در سراسر ایران در حالی برگزار شده‌ست که خبرهایی از منع و تهدید معلمان برای برگزاری تجمع منتشر شده است. پیش از این هم رسول بداقی دبیر کانون صنفی معلمان اسلام‌شهر بازداشت شده بود.

کانال اطلاع رسانی کانون صنفی معلمان درباره آزادی موقت او نوشته بود « اگر حمایت‌ها و طنین شعار ‘معلم زندانی آزاد باید گردد در تجمع باشکوه روز دوشنبه نبود، اگر تبدیل کردن مطالبه آزادی رسول بداقی به یک مطالبه اصلی نبود او باید شب یلدا را در زندان سپری می‌کرد.» او در ادامه خواستار آزادی بی‌قید و شرط او و تمام معلمان زندانی شد.

تجمعات سراسر معلمان در حالی برگزار می‌شود که مجلس پس از دور قبلی حضور خیابانی معلمان، ماده شش لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرده و نمایندگان معلمان پیشتر هم گفته بودند دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی»، طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم‌بندی» کند و با همکاری مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق» ببرد.

سخنگوی کانون صنفی معلمان محمد حبیبی، نیز در واکنش به خبر تصویب ماده شش لایحه رتبه‌بندی معلمان، آن را مردود دانست و در توییتر خود نوشته بود «آنچه در مجلس تصویب شد یک سرهم‌بندی بود، نه طرح رتبه‌بندی. این طرح مورد تایید معلمان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیست و تجمعات سراسری معلمان ادامه خواهد داشت، تا رسیدن به مطالبه مطلوب».

معلمان بارها اعلام کرده‌اند که خواستار دستیابی کامل به مطالبات خود هستند و برای رسیدن به آن در چند سال اخیر تحصن و تجمعات گسترده‌ای را برگزار کرده‌اند. آنها بر این باورند که راه بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس با احقاق حقوق معلمان امکان پذیر است اما تاکنون مطالبات آنها تحقق پیدا نکرده است.

همچنین بخوانید:  پرتگاه کارگران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗