skip to Main Content
اعتصاب سراسری معلمان در ۲۰۰ ناحیه، منطقه و شهر ادامه پیدا کرد
جامعه سیاست کیوسک

اعتصاب سراسری معلمان در ۲۰۰ ناحیه، منطقه و شهر ادامه پیدا کرد

معلمان در سراسر ایران از روز شنبه تا کنون دست به اعتصاب زدند و از ادامه فعالیت و تدریس‌شان خودداری کردند.

به گزارش رویداد۲۴ «معلمان در سراسر ایران در اعتراض به عدم اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، در مدارس و جلوی در ادارات آموزش و پرورش استان‌ها، تحصن کردند؛ کلاس‌های درس حضوری و آنلاین را تعطیل کردند و خواستار تخصیص بودجه و اجرای طرح رتبه‌بندی بر اساس سند مشخص شده آن در قانون هستند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوان این تجمع اعلام کرده بود که بودجه تعیین‌شده برای لایحه رتبه‌بندی معلمان کافی نیست و دولت و مجلس قصد دارند آن را «سرهم بندی» کنند.

در همین رابطه کانال اطلاع رسانی این شورای صنفی نوشته «بنا بر اخبار دریافتی معلمان در بیش از ۲۰۰ ناحیه، منطقه و شهر از جمله شهرهای به تحصن خود در روز دوم ادامه دادند. همچنین در بسیاری از شهرها، همکاران شاد را تعطیل کرده‌اند و از تدریس امتناع می‌کنند.»

محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان در صفحه اینستاگرام خود از تجمع ده‌ها هزار نفری معلمان در شیراز خبر داد و در مورد تجمع معلمان در تهران نوشت «با مقاومت معلمان نیروهای امنیتی عقب نشستند و تجمع در حال برگزاری است.»

اعتصابات سراسری معلمان در روز سوم در حالی ادامه پیدا کرد که در جریان اولین روز از تحصن سراسری معلمان در شهرهای مختلف از اعضای انجمن صنفی معلمان احضار و بازداشت شدند.

 رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان از جمله بازداشت‌شدگان است و شورای هماهنگی خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط رسول بداقی و سایر معلمان زندانی و توقف احضار و دادگاهی کردن فعالان صنفی شد.

وضعیت بحرانی معیشتی معلمان، پایین آمدن کیفیت ارائه خدمات آموزشی، عدم همسان‌سازی حقوق فرهنگیان، عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و زندانی‌شدن معلمان از جمله مواردی‌ست که تشکل‌های صنفی معلمان سال‌‌ها است نسبت به آن اعتراض دارند.

معلمان بر این باورند بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس با احقاق حقوق معلمان امکان‌پذیر است. مطالباتی که سال‌ها است معلمان برای دستیابی به آن اعتراضات مختلفی داشته‌اند و تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

همچنین بخوانید:  فروشندگان فـال و خریداران حـال
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗