skip to Main Content
«افکار فمینیستی جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد»
جامعه کیوسک

«افکار فمینیستی جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد»

وزیر کشور می‌گوید «افکار فمینیستی جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد»؛ احمد وحیدی در نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور گفته «اینکه غربی‌ها با معیارهای خودشان به ما بگویند زن مهم است، هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد. افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به‌دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب‌مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم».

به گفته وحیدی «ما باید فرصت‌ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم. اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود. شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است».

وزیر کشور خطاب به مدیران استانی اعلام کرده «غربی‌ها در دریایی از غفلت در حال غرق شدن هستند. ما یک مانیفست و منشور بسیار قوی در خصوص بانوان داریم و شما باید در استان‌ها پیگیر تحقق این منشور جمهوری اسلامی باشید و ظرفیت‌های وزارت کشور کاملاً پشتیبان شما در تحقق این مسیر است».

فمینیسم گستره‌ای از جنبش‌های سیاسی، ایدئولوژی‌ها و جنبش‌های اجتماعی است که به دنبال تعریف، برقراری و دستیابی به حقوق برابر جنسیتی در مسائل سیاسی، اقتصادی، شخصی و اجتماعی است. فمینیست‌ها بر این باورند که جوامع دیدگاه مردان را در اولویت قرار می‌دهند و با زنان در این جوامع به صورت منصفانه‌ای رفتار نمی‌شود. تلاش‌ها برای تغییر این وضعیت شامل مبارزه با کلیشه‌های جنسیتی و تلاش برای فراهم‌آوری موقعیت‌های تحصیلی و شغلی برابر با مردان برای زنان است.

همچنین بخوانید:  کارگران از خبرگزاری کار حذف شدند؟

ابراز نگرانی این مقام مسئول از «تهدید زنان» در شرایطی مطرح می‌شود که قوانین و سیاست‌های موجود تبعیض‌ها و محدودیت‌های فراوانی بر زنان اعمال می‌کنند؛ از جمله در زمینه‌های حق بر بدن و تعیین پوشش، شرایط اقتصادی و فرصت‌های شغلی، قوانین خانواده، شرایط تحصیل و.. . بر اساس شاخص جهانی شکاف جنسیتی، ایران در میان ۱۵۶ کشور جهان در رتبه ۱۵۰ قرار دارد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗