skip to Main Content
استحمام با آب شرب شادگان منجر به مشکلات پوستی می‌شود
جامعه زمین کیوسک

استحمام با آب شرب شادگان منجر به مشکلات پوستی می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفته «آب شرب شادگان دارای کیفیت مناسبی نیست و قابلیت شرب ندارد. آب شادگان حتی برای استحمام مناسب نیست و موجب بروز مشکلات پوستی به ویژه در کودکان شده است».

بنابر گفته‌های نورالله طاهری‌نسب «میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری شادگان ۶۵ درصد و میزان مطلوبیت کدورت آب ۴۸ درصد است. هر چند این شاخصه‌ها نسبت به ماه گذشته کمی بهتر شده اما همچنان آب مشکل دارد».

نماینده شادگان در مجلس هم پیش‌تر گفته بود «آبی که به شادگان به‌عنوان آب شرب تحویل داده می‌شود فاضلاب است و این موضوع تبدیل به یک تراژدی ناتمام شده است. رئیس محیط زیست خوزستان اعلام کرده حداقل روزانه هزار و دویست مترمکعب فاضلاب خانگی شهر اهواز در رود کارون تخلیه می‌شود و این آب مستقیم پس از اهواز وارد شادگان می‌شود. مردم تابستان را با سختی سپری کردند و وضعیت آب شرب به هیچ وجه قابل تحمل نیست. کارگران آبفا حداقل ۷ ماه و تا یک سال حقوق نگرفته‌اند.»

چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی درباره وضعیت تنش آب شرب در کشور منتشر کرده و در آن هشدار داده بود «وقوع تنش آب شرب در مناطق مختلف کشور محتمل به نظر می‌رسد». این گزارش اذعان می‌کرد «موضوع تنش آب شرب را به‌طور کامل نمی‌توان به کاهش بارندگی مرتبط دانست، زیرا در سال‌هایی که بارندگی بیش از نرمال بوده است (مانند سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) نیز شهرهای متعددی تحت تنش آب شرب قرار داشته‌اند. این امر نشان از وجود چالش در زیرساخت‌های تأمین آب شرب و مدیریت آنها دارد».

بر اساس گزارش مذکور «کمتر از ۵۴ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند؛ در این مناطق دفع فاضلاب عمدتاً از طریق چاه‌های جذبی بوده که این مسئله به‌خصوص در مناطقی که منبع تأمین آب شرب از منابع آب زیرزمینی است، مشکلاتی را در کیفیت آب شرب ایجاد می‌کند. این در حالی است که تقریباً جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه دفع فاضلاب صفر درصد است».

همچنین بخوانید:  آب شرب دو استان گروگان لوله نفت مارون-اصفهان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗