skip to Main Content
اپلیکیشن «شاد» پولی شد
جامعه کیوسک

اپلیکیشن «شاد» پولی شد

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود. حسین فلاح جوشقانی می‌گوید رایگان بودن «شاد» برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بوده است.

صحبت‌های این مقام مسئول درباره شیوه پرداخت هزینه استفاده از این اپلیکیشن دچار ابهام است؛ وی از یکسو گفته «به جای ارایه خدمات سامانه شاد بصورت رایگان، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با بسته‌های رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند به کلاس‌های درسی دسترسی پیدا کرده و خدمات آموزشی خود را دریافت کنند» و از سوی دیگر اعلام کرده «طرح سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با قابلیت‌های مختلف و بسته‌های مورد نظر در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در حال تدوین است و با تکمیل فرایندهای مورد نیاز در این سیم‌کارت‌ها، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود».

همین دیروز بود که نیلوفر شرفی، مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز، از استمرار شبکه شاد در تابستان خبر داده و گفته بود «دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته بر اساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است». در آخرین واکنش‌ها به خبر پولی شدن شبکه «شاد»، وزیر آموزش و پرورش گفته «تصمیم‌گیری درباره رایگان بودن شبکه شاد با رئیس‌جمهور انجام شده است، بنابراین هر تغییری منوط به طرح موضوع در هیئت دولت و تأیید نظر رئیس‌جمهور است».

اظهارات معاون وزیر درباره پولی شدن شاد در شرایطی مطرح می‌شود که آذری جهرمی وزیر ارتباطات سال گذشته گفته بود «تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود».

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان پیش‌تر ضمن تاکید بر ناکارآمدی اپلیکیشن شاد، هشدار داده بود «پولی شدن شاد برای بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه در مناطق محروم و روستا‌ها و همچنین خانواده‌های متعلق به دهک پایین جامعه بسیار سخت خواهد بود و این موضوع هم می‌تواند زمینه ترک تحصیل تعداد دیگری از دانش‌آموزان را فراهم کند».

همچنین بخوانید:  سامانه شاد یک شوخی بیش نیست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗