skip to Main Content
خطر زن‌کشی در کمین اریج و اشواق
جامعه سیاست کیوسک

دولت ترکیه خواهران عربستانی را به قتلگاه برمی‌گرداند؟

خطر زن‌کشی در کمین اریج و اشواق

دولت ترکیه قصد دارد دو خواهر عربستانی را که برای نجات از آزارهای والدینشان از عربستان فرار کرده‌اند، به این کشور بازگرداند.

به‌ گزارش وبسایت میدل‌ایست‌مانیتور، اریج و اشواق سال ۲۰۱۷ توانسته بودند شبانه از خانه‌ای بگریزند که سال‌ها در آن به دست والدینشان و در سکوت دیگر اعضای خانواده قربانی خشونت خانگی شده بودند. آن‌ها بعد از فرار از خانه موفق شده‌ بودند به نحوی خودشان را با یک پرواز به هنگ‌کنگ برسانند تا از آنجا برای پناهندگی در نیوزلند اقدام کنند. اما پلیس هنگ‌کنگ آن‌ها را دستگیر می‌کند تا تنها راه باقی‌مانده برای آن‌ها رفتن به ترکیه‌ای باشد که ویزا لازم نداشت.

پلیس ترکیه این دو خواهر را که سه ماه بعد از حضور در ترکیه تقاضای شهروندی و پناهندگی به دولت داده بودند دستگیر کرد. حالا مراحل دادرسی پرونده‌ آن‌ها در دادگاه ترکیه به پایان رسیده و خطر مرگ در عربستان تهدیدشان می‌کند؛ چراکه دولت اردوغان قصد دارد آن‌ها را به عربستان بازگرداند.

از سوی دیگر پدر این دو خواهر در عربستان از آن‌ها شکایت کرده و ادعا کرده دخترانش برای پیوستن به یک گروه تروریستی در سوریه از خانه فرار کرده‌اند. این شکایت می‌تواند به پدر امکان دهد که با حمایت دولت عربستان سعودی و با خیال راحت دخترانش را به بهانه «آبرو» بکشد.

خشونت علیه زنان و «زن‌کشی» نه تنها در عربستان بلکه در دیگر کشورهای خاورمیانه نمونه‌های بسیاری دارد و از حمایت قانون هم برخوردار است. ایران هم از این ماجرا مستثنا نیست و در چند ماه گذشته خبرهایی از آنچه «قتل ناموسی» خوانده می‌شود در صدر اخبارش بوده است.

همچنین بخوانید:  صادرات نمایشی سیب به بیابان‌های عراق
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗