skip to Main Content
تظاهرات صربستانی‌ها علیه پنهان‌کاری دولت درباره کرونا
سیاست کیوسک

برای پنجمین شب متوالی

تظاهرات صربستانی‌ها علیه پنهان‌کاری دولت درباره کرونا

هزاران نفر از مردم صربستان در اعتراض به پنهان‌کاری و عملکرد دولت درباره کرونا، برای پنجمین شب متوالی مقابل ساختمان پارلمان این کشور در بلگراد تظاهرات کردند و خواهان استفعای رییس‌جمهور شدند.

الجزیره گزارش داده که تظاهرکنندگان معتقدند برگزاری انتخابات در ۲۱ ژوئن و برگزاری مسابقات فوتبال، مراسم مذهبی، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خصوصی تا ماه می میلادی نشان‌دهنده بی‌کفایتی دولت در مقابله با کرونا است.

صربستان تنها کشور اروپایی است که بعد از شیوع کرونا انتخابات برگزار کرده است. از ۷ میلیون نفر جمعیت این کشور تا کنون بیش از ۱۸ هزار نفر با کووید-۱۹ درگیر شده‌اند و ۳۸۲ نفر بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

ارائه آمارهای ناقص، پنهان‌کاری دولت‌ها و تلاش برای سانسور اخبار مربوط به کرونا فقط در صربستان اتفاق نیفتاده است. پس از شیوع کرونا گزارش‌هایی از دوبرابر بودن تعداد کشته‌های کرونا در انگلستان نسبت به آمار اعلام‌شده از سوی دولت این کشور منتشر شد. دولت مصر هم سانسور و برخورد پلیسی را با خبرنگاران و رسانه‌هایی که اخبار کرونا را پوشش می‌دادند دنبال کرد. در ایران هم با وجود حرف‌وحدیث‌ها درباره پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا، سخنگوی دولت رسانه‌ها را به «خودزنی» در پوشش اخبار کرونا متهم کرد.

همچنین بخوانید:  روایت ده سال جهالت سازمان‌یافته؛ ازدحام پلیدی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗