skip to Main Content
گیتاریست گروپ‌یوروم هم جان باخت
سیاست کیوسک

با وجود شکستن اعتصاب غذا

گیتاریست گروپ‌یوروم هم جان باخت

ابراهیم گوکچک از اعضای گروپ‌یوروم در بیمارستان جان باخت. او با درخواست هوادارنش و به امید اینکه وکلایش بتوانند مجوز برگزاری کنسرت برای گروپ‌یوروم را بگیرند، اعتصاب غذایش را بعد از ۳۲۲ روز شکسته بود. سه روز پیش وکلای گروپ‌یوروم با وساطت برخی احزاب و فعالان سیاسی توانسته بودند ابراهیم گوکچک را به این کار راضی کنند.

پیش از این هلین بولک و مصطفی کوجاک دو عضو دیگر این گروه موسیقی بر اثر اعتصاب غذا جانشان را از دست داده بودند. اعضای گرو‌پ‌یوروم با درخواست‌هایی از جمله لغو ممنوعیت کنسرت‌های گروپ یوروم، بیرون آمدن نام موزیسین‌های این گروه از لیست سیاه، پایان فشارها بر اعضای مرکز فرهنگی گروپ یوروم و آزادی اعضای زندانی این گروه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بودند.

محدودیت‌های اخیری که دولت ترکیه برای گروپ‌یوروم به وجود آورده، اگرچه شدیدتر از قبل هستند اما می‌توان آن‌ها را ادامه فشارهای پیشین بر این گروه موسیقی دانست. برای نمونه می‌توان به انواع و اقسام بگیر و ببندهایی اشاره کرد که تنها یک آهنگ این گروه به نام «جمو» برای اعضای گروه و هوادارانش به همراه داشت.

برآمدن راست‌گرایی اسلامی در ترکیه و سرکوب خواسته‌های آزادی‌خواهانه از طریق ایجاد محدودیت برای مخالفان در حوزه‌های مختلف باعث شده در سال‌های اخیر گروه‌های مخالف تحت فشارهای شدیدی قرار بگیرند.

همچنین بخوانید:  اردوغان باردیگر نسل‌کشیِ ارامنه را انکار کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗