skip to Main Content
فرماندار سعودی به دنبال بازداشت دختر مکه
فرهنگ کیوسک

فرماندار سعودی به دنبال بازداشت دختر مکه

مقامات سعودی خواستار بازداشت رپر زن سعودی شدند که به تازگی ویدیویی به نام «دختر مکه» منتشر کرده است که در آن زنان این شهر مقدس را «قدرتمند و زیبا» توصیف کرده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی به این موضوع با خشم واکنش نشان داده و مقامات سعودی را «دورو» خوانده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ ولیعهد این کشور محافظه‌کار برنامه اصلاحات خود را آغاز کرد. اما فعالان اجتماعی معتقدند که از آن زمان، سرکوب‌ها بیشتر و آزادی بیان محدودتر شده است.

این فیلم هفته گذشته در یوتیوب توسط یک رپر جوان که خودش را «اسایل اسلی» معرفی می‌کند منتشر شد. او درباره زنان شهر مکه رپ می‌کند. 

اسایل در حالی‌ که در یک کافه می‌خواند و زنان و مردانی پشت سر او می‌رقصند می‌گوید: «من به تمام زنان احترام می‌گذارم اما زنان مکه قندونبات هستند.»

این ویدیو به صورت گسترده در رسانه‌های اجتماعی به انتشار گذاشته شده و مردم در حمایت از آن از هشتگ #Mecca_Girl_Represents_Me استفاده کردند.

روز پنجشنبه فرماندار مکه «خالد الفیصل» دستور بازداشت رقصندگان ویدیو را صادر کرد و در توییتی نوشت که این کار توهین به رسومات مکه بود و از هشتگ آنان دختران مکه نیستند استفاده کرد.

کاربران رسانه‌های اجتماعی به رفتار ریاکارانه مقامات سعودی اعتراض کرده‌اند. آنان می‌گویند مقامات سعودی تلاش می‌کنند تا در سطح بین‌المللی چهره‌ای مدرن از خود نشان دهند اما در خانه به سرکوب مشغولند. ولیعهد سعودی مدعی است که اصلاحاتی در رابطه با موقعیت زنان در عربستان سعودی انجام داده است. او در راستای چشم‌اندار  عربستانٰٰ۲۰۳۰ تلاش می‌کند تصویری مدرن از این کشور در سطوح بین‌المللی ترویج کند.

اکانت اسایل اسلی غیرفعال شده است و این موزیک ویدیو دیگر روی یوتیوب وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  جزیره‌ای از زباله‌های پلاستیکی در دریای مدیترانه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗