skip to Main Content
شورای نمایشی کار
نشست شورای عالی کار با حضور شریعتمداری آبان 97 1
اقتصاد جامعه کیوسک

انتقاد نماینده کارگری شورای کار از دولت

شورای نمایشی کار

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، از تعلل دولت در برگزاری جلسه فوق‌العاده بررسی حداقل دستمزد سال ۹۹ انتقاد کرد. بر اساس گفته‌های خدایی «نمایندگان کارگری درخواست برگزاری را به دبیرخانه شورا تحویل داده‌اند» اما مدیران وزارت کار تا کنون به این درخواست بی‌توجه بوده‌اند.

نماینده کارگری شورای عالی کار با اشاره به نمایشی بودنِ سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرمایان، دولت) در این شورا، از معطل ماندن یک‌ساله آیین‌نامه مربوط به «تعیین سقف زمان برای قراردادهای موقت و تامین امنیت شغلی‌» هم انتقاد کرد.

مطابق ماده ۱۶۷ قانون کار در وزارت کار و امور اجتماعی شورائی بنام شورایعالی کار تشکیل میشود وظیفه شورا انجام کلیه تکالیفی است که به موجب این قانون و سایر قوانین مربوطه به عهده آن واگذار شده است.

بسیاری از فعالان کارگری معتقدند با توجه به اینکه دولت خود یکی از کارفرمایان بزرگ است، چیدمان این شورا نمی‌تواند سه جانبه‌گرایی واقعی را تامین کند. سه‌جانبه‌گرایی برای کارگران باید بر بنیان تشکل‌های مستقل کارگری استوار باشد، اما در حال حاضر هیچ‌یک از تشکل‌های موجود در قانون کار (شورای اسلامی کار، انجمن صنفی و نمایندگان کارگری) شرایط یک سندیکای مستقل را ندارند.

همچنین بخوانید:  دستمزد ۹۹ زیر تیغ کرونا
یک نظر
  1. خوب است راجع به مناظره ای که بین اکبر شوکت و اکبر اخوان در شبکه یک سیما پخش شد هم گزارشی بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗