skip to Main Content
مدارس برزیل از آموزش‌های فمنیستی، دگرباشان، و چپ‌ها تصفیه خواهند شد
سیاست فرهنگ کیوسک

مدارس برزیل از آموزش‌های فمنیستی، دگرباشان، و چپ‌ها تصفیه خواهند شد

رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل وعده داده که کتاب‌های درسی برزیل را اصلاح خواهد کرد و موضوعات مربوط به فمنیسم، همجنس‌گرایی، و خشونت علیه زنان را از آنها پاک می‌کند.

ژائیر بولسونارو گفته است قصد دارد برخی از مدارس دولتی را به ارتش واگذار کند. او هدفش را مبارزه با «مزخرفات مارکسیستی» خوانده که در مدارس رایج شده‌ است.

او همچنین گفته آموزه‌های پائولو فرره را به آتش خواهد کشید. فرره نظریه‌پرداز برزیلی و یکی از تاثیرگذارترین متفکران جهان در زمینه آموزش برابری‌طلب و رهایی‌بخش است. بولسونارو و دیگر محافظه‌کاران معتقدند که آموزه‌های این روشنفکر سوسیالیست دانش‌آموزان را تشویق می‌کند که ارزش‌های سنتی کلیسا و خانواده را به چالش بکشند.

بولسونارو گفته «با افتخار یک همجنس‌گراستیز است» و برنامه‌اش حذف موضوعات مربوط به جنبش دگرباشان و مسائل جنسیتی‌ از آزمون مدارس برزیل است.

از اولین اقدامات بولسونارو پس از کسب قدرت در دسامبر سال گذشته تعطیلی وزات حقوق بشر و تاسیس وزارت زنان، خانواده و حقوق بشر در برزیل بود. این وزارتخانه در دو دوره‌ی پیش (دوره‌ی دلیما روسف) وزارت زنان، برابر نژادی و حقوق بشر نام داشت.

بولسونارو که به ترامپ برزیل مشهور است از مخالفان سرسخت احقاق حقوق زنان و بومیان برزیل، سقط جنین، سکولاریسم، اصلاحات اراضی است. وی وعده داده تا ارزش‌های مذهبی و خانوادگی را به برزیل بازگرداند.

 

همچنین بخوانید:  ده هزار دانش‌آموز به‌جای مدرسه به تظاهرات دفاع از محیط‌زیست رفتند
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗