skip to Main Content
گلایه وزیر بهداشت از تورم پایین قیمت دارو
اقتصاد جامعه کیوسک

گلایه وزیر بهداشت از تورم پایین قیمت دارو

وزیر بهداشت می‌گوید: «نرخ تورم نقطه به نقطه در ماه گذشته ۲.۶ درصد افزایش داشته است، اما این میزان در حوزه بهداشت و درمان ۱.۷ درصد بوده است. هر چند که این افتخار است، اما نباید به آن دلخوش کنیم، چرا که ما شرایط را کنترل کرده‌ایم، اما تا جایی اجازه کنترل داریم که صنعت نخوابد و خدمات آسیب نبیند.»

سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان در شرکت خصوصی اکتوور با اشاره به این که البته دولت هم نباید از زیر بار شانه خالی کند و باید نقشش را به درستی ایفا کند، گفت‌: در سایر خدمات ساز و کارهایی داریم که بر اساس آن صنف می‌تواند نوسانات قیمت را در قیمت تمام شده اعمال کند. حال باید پرسید دارو مهم‌تر است یا پراید و سمند؟ بنابراین همان کاری را که برای آنها می‌کنید، برای دارو هم انجام دهید.

هاشمی تاکید کرد: باید قیمت تمام شده را با یک پول معقول در نظر بگیریم. حال اگر اعتبار داریم، همه چیز را رایگان کنیم، اما اگر نداریم بر عهده خود مردم بگذاریم تا خودشان پرداخت کنند. مردم در وهله اول بهترین دارو، بهترین خدمت و بهترین پزشک را می‌خواهند و در مرحله دوم قیمتش را نگاه می‌کنند. حال اگر دولت در قیمت کمک کند، عالی است.

طبق اصول ۲۹ و ۴۳قانون اساسی، بهداشت و درمان مردم از وظایف دولت است و به نظر می‌رسد وزیر بهداشت به عنوان بالاترین مقام دولتی در حوزه بهداشت و درمان عمومی، پروژه آزادسازی کامل درمان و بهداشت عمومی را پیشنهاد می‌دهد.

همچنین بخوانید:  سه‌چهارم کودکان افغانستانی مهاجر نتوانستند در مدارس ایران ثبت‌نام کنند
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗