skip to Main Content
تهران برای کودکان کار، خشن و پرخطر است
اسلایدر جامعه کیوسک

تهران برای کودکان کار، خشن و پرخطر است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید این شهر برای کودکان، به‌ویژه کودکان کار خشن و پرخطر است.

به گفته الهام فخاری اگر قرار است توسعه‌ و ساماندهی کودکان کار اتفاق بیفتد باید در مقیاس استان باشد. نباید زخمی را پنهان کنیم یا فکر ‌کنیم که مشکلی از سطح شهر برطرف شده است ولی آن آسیب به سمت شهرستان‌های تهران رانده شود.

او با انتقاد از طرح «جمع‌آوری کودکان کار» گفته ما در تدوین برنامه‌های موثر مشکل داریم. مهم این است که از رویه انکار کاستی‌ها، مشکلات و مسئله‌ها دست برداریم و با جامعه‌، خودمان، تاریخ و داشته و نداشته‌هایمان صریح روبرو شویم و تاب و توان دیدن کاستی را افزایش بدهیم.

این عضو شورای شهر تهران گفته باید «شهامت خودبودن» را بهبود داد، این شهامت این نیست که از خود «یک قدرقدرت زیبا» ترسیم کنیم، باید شهامت خودبودن‌ را بهبود بخشیم. شهامت خودبودن این نیست که از خود یک قدرقدرت زیبا ترسیم کنیم، شهامت خودبودن یعنی بخش‌هایی که دچار فقر، مسئله، ناکارآمدی، کودکان کار و خشونت خانگیند را واقعی ببینیم.

او راهکار ایجاد «ایستگاه‌های حمایت و پشتیبانی از کودکان کار» را پیشنهاد داده که بر اساس آن ضرورتی به برخوردهای خشن و جنگ و گریز با کودکان کار نیست و به جای این که پول مردم و امکانات شهرداری صرف برخورد فیزیکی با بچه‌ها شود، صرف حمایت از آنها می‌شود.

در ماه‌های گذشته طرح دستگیری کودکان کار به اجرا درآمد که با انتقاد شدید فعالان حقوق کودک و برخی اعضای شورای شهر تهران روبرو شد. منتقدان این نوع حرکت‌ها را نمایشی و مقطعی می‌دانند که علاوه بر آسیب روانی به کودکان هیچ اثر مثبتی بر زندگی آنها ندارد. با این همه مسئولان فرمانداری تهران همچنان بر «پاکسازی چهره شهر» از کودکان کار اصرار دارند. درهمین حال بسیاری از کودکان زباله‌گرد همچنان برای پیمانکاران شهرداری کار می‌کنند و هیچ برخوردی با این پیمانکاران نشده است.

همچنین بخوانید:  گردوغبار در زاهدان به ۹۰برابر حدمجاز و ۳۰برابر حد بحران رسید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗