skip to Main Content
خاموش‌کردن دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا در برخی مناطق تهران
جامعه زمین کیوسک

خاموش‌کردن دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا در برخی مناطق تهران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از اقدامات مقطعی مسئولان برای رفع آلودگی هوا انتقاد کرده و گفته خاموش کردن دستگاه اندازه‌‌گیری آلودگی هوا پس از بحرانی شدن اوضاع پاک کردن صورت مسئله است.

به گفته مجید کیانپور هر ساله در فصول مختلف آلودگی از مرز هشدار می‌گذرد اما تنها راهکار مسئولان اقداماتی از قبیل تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل بوده که این موارد نیز مقطعی است.

او همچنین اضافه کرده در روزهای اخیر همزمان با اوج گیری آلودگی هوا تعداد مرگ و میر در تهران افزایش چشمگیری داشته است. به اعتقاد کیان‌پور باید راهکار عملی برای حل این بحران پیدا شود زیرا ادامه شرایط فعلی معامله با جان مردم است.

آلودگی هوای موضوعی است که هر سال در فصل سرما گریبان‌گیر کلانشهرهای ایران می‌شود اما همچنان هیچ راه‌کار عملی برای این رفع این مشکل به کار گرفته نشده است. گسترش حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت خودروها و افزایش کیفیت بنزین مهم‌ترین راه‌کارهای حل مشکل آلودگی هواست اما دولت نه تنها به حمل و نقل عمومی کمک نمی‌کند بلکه به دلیل لابی قدرتمند خودروسازان در دولت، فشاری به خودروسازان برای بهبود کیفیت محصولاتشان وارد نمی‌شود.

همچنین بخوانید:  اینجا هر نفس مُمِد حیات نیست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗