skip to Main Content
نقش لابی خودروسازان در افزایش آلودگی هوا
اقتصاد کیوسک

نقش لابی خودروسازان در افزایش آلودگی هوا

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده گفته خودروسازان با لابی سنگین خود مانع اجرایی‌شدن قانون اسقاط خودروهای فرسوده در ازای خودروهای نو شده‌اند و در این قسمت هم در آلودگی هوای کلانشهرها مقصرند.

به گفته مصطفی جودی سال ۱۳۸۸ مصوبه‌ای به تصویب هیات دولت رسید که بر مبنای آن خودروسازان موظف شدند معادل ۳۰ درصد تولیدات خود، خودروی فرسوده از رده خارج کنند اما حتی یک روز هم این مصوبه اجرایی نشد.

او در ادامه با اشاره به اینکه در دولت فعلی هم مصوب شد خودروسازان به ازای تولید خودروهای پرمصرف با مصرف سوخت ۸ تا ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند، اضافه کرده بار هم لابی خودروسازان مانع اجرایی شدن این مصوبه شده و با درخواست وزیر صنعت، هیات دولت این مصوبه را لغو کرد.

۲۰۰ مرکز اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت سالانه دو میلیون دستگاه در سراسر کشور ایجاد شده اما هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد ظرفیت این مراکز خالی است. نفوذ خودروسازان در دولت پیش از این هم نشانه‌های خود را نشان داده است. پیشتر وزیر صنعت از برخورد قضایی با عاملان کمپین «نه به خرید خودروی داخلی» خبر داده بود و در آخرین تحول این وزارتخانه جدول‌های مقایسه‌ کیفی خودروهای داخلی را به نفع خودروسازان سانسور کرده است.

همچنین بخوانید:  ایران خودرو و سایپا مسئول جان مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗