skip to Main Content
وجود ۲۰۰مال غیراستاندارد در تهران
جامعه کیوسک

وجود ۲۰۰مال غیراستاندارد در تهران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفته حداقل ۲۰۰ مال بزرگ در پایتخت ساخته شده که سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است.

به گفته محمد علیخانی برخلاف آنچه بارها عنوان شده تنها یک مال استاندارد در منطقه ۲۲ تهران وجود دارد که مبتنی بر اصول شهرسازی از بعد دسترسی، تعداد پارکینگ و ضوابط آتش‌نشانی ساخته شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شهرداری به خاطر بدهی‌هایش با تغییر کاربری‌ زمین‌ها برای ساخت مراکز تجاری موافقت کرده است. در برخی مواردی مانند «اطلس مال» زمین این مجتمع تجاری مختص ساخت پارکینگ بوده، اما به جای پارکینگ مرکز خرید در آنجا ساخته شده است.

علیخانی همچنین گفته این مراکز خرید به شدت برای مناطق اطرافشان مشکل‌زا شده‌اند و سرعت تردد در محیط پیرامونشان را به شدت کاهش داده‌اند. او همچنین اضافه کرده مجوز مال‌های کنونی ساخته شده صادر شده‌اند و مجوزهای حقوقی صادر شده برگشت‌پذیر نیستند، اما امکان اجرای طرح‌هایی برای اصلاح ترافیکی وجود دارد.

در چند سال گذشته سرعت ساخت مال و مراکز تجاری عظیم به حدی بوده که برخی بر آن نام«سونامی مال‌ها» گذاشته‌اند. سودآوری ساخت مال به حدی است که در این دوره اغلب نهادهای نیمه‌دولتی یا بخش عمومی و حتی ارگان‌های نظامی و انتظامی وارد ساخت مال شده‌اند. این مراکز تجاری اغلب با ضوابط طرح جامع و تفصیلی تهران در تضادند و کاربری‌ اصلی آنها فضای سبز و پارکینگ بوده است.

همچنین بخوانید:  اینفلوئنسرهای اینستاگرامی دور میز شرط‌بندی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗