skip to Main Content
اعتراض به پیشنهاد تعیین حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای
جامعه کیوسک

اعتراض به پیشنهاد تعیین حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای

معاون اقتصادی وزارت کار به تازگی پیشنهاد تعیین حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای را در شورای عالی کار مطرح کرده که این موضوع با واکنش منفی فعالان کارگری مواجه شده است. دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در این‌باره گفته وقتی حقوقی که کارگران می‌گیرند با خط فقر و نرخ تورم فاصله بسیار دارد، نمی‌توان به دنبال اجرای مزد منطقه‌ای بود و این تغییر شیوه مزد با وضع حقوق فعلی کارگران جور در نمی‌آید.

به گفته هادی ابوی زیر ساخت‌های منطقه‌ای شدن دستمزد در کشور مهیا نیست. او بر سیاست سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرما و دولت) تاکید کرده و گفته مزد منطقه‌ای زمانی قابلیت اجرا دارد که حقوق کارگران بیش از سه میلیون تومان در نظر گرفته شود.

در همین زمینه علی خدایی، عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هم گفته امکان عملیاتی کردن مزد منطقه‌ای با توجه به اینکه کار تحقیقاتی روی آن انجام نشده است، امکان‌پذیر نیست.

تعیین حداقل دستمزد کارگران هر ساله با اعتراض کارگران همراه است. دولت معتقد است نرخ تورم مبنای افزایش حقوق‌ها است در حالیکه کارگران معتقدند دولت باید بر اساس افزایش هزینه‌های زندگی حداقل نرخ دستمزد را افزایش دهد. این در حالی است که دولت در لایحه اصلاح قانون کار تلاش دارد گزینه وضع اقتصادی کشور را هم وارد فرایند تعیین حداقل دستمزد کند.

همچنین بخوانید:  پتروشیمی خراسان آب مردم را می‌بلعد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗