skip to Main Content
کارگران بازنده همیشگی فرایند تعیین حداقل دستمزد
اقتصاد کیوسک

کارگران بازنده همیشگی فرایند تعیین حداقل دستمزد

تعیین حداقل دستمزد سال آینده از همین روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری کشور است. فعالان صنفی معتقدند این روزها دستمزد کارگران به هیچ وجه کفاف هزینه‌های خانوار را نمی‌دهد و این اتفاق در زمان مذاکرات مزدی سال گذشته، به راحتی قابل پیش‌بینی بود.

اکبر علیپور، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو معتقد است در مذاکرات مزدی سال گذشته، کاملا مشخص و قابل پیش‌بینی بود که ۱۴ درصد افزایش دستمزد، کفاف هزینه‌های خانوار را نخواهد داد.

به گفته او هرسال در زمان مذاکرات مزدی، مسئولان و دولتی ها براساس معیارهای انتزاعی، نرخ تورم انتظاری سال بعد را به نفع خود، برآورد می‌کنند که همواره از اولین ماه‌های سال بعد، نادرست بودن این پیش‌بینی‌ها مشخص می‌شود.

احمد رضا معینی، عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان اصفهان هم گفته خرید بسیاری از اقلام مصرفی سبد معیشت خانوارهای کارگری با دستمزد‌های فعلی امکان‌پذیر نیست چراکه هزینه‌های زندگی در کلان‌ شهرها بیشتر از ۲ میلیون تومان است.

کارگران همیشه از عقب‌بودن افزایش حقوقشان نسبت به تورم شکایت داشته‌اند با این حال دولت نه تنها به این مشکل توجهی نکرده بلکه در اصلاحیه جدید قانون کار شرایط اقتصادی کشور را هم به تعیین حداقل مزد کارگران اضافه کرده که این رویکرد با اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بوده است

همچنین بخوانید:  «سیستان» در تله
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗