skip to Main Content
ایوبی سینمای دنیا را به هالیوود و سینمای ایران تقسیم کرد
فرهنگ کیوسک

ایوبی سینمای دنیا را به هالیوود و سینمای ایران تقسیم کرد

رییس سازمان سینمایی کشور در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در یزد، سینمای جهان را به دو بخش سینمای ایران و هالیوود تقسیم کرد.

حجت‌الله ایوبی گفت: هنرمندان ما ۱۰۰ فیلم می‌سازند که هزینه همه این فیلم‌ها به اندازه یک فیلم هالیوودی نمی شود اما همین فیلم‌های کم هزینه ده‌ها جایزه بین المللی دریافت می کنند و در داخل نیز مردم برای تماشای آنها صف می کشند. ایوبی با اشاره به جوایز سینمایی به دست آمده از جشنواره‌های خارجی ادامه داد: در دنیایی که پر از جنجال و هیاهو علیه ایران است، هنرمندان و سینماگران ایرانی تنها در سال گذشته ۳۷۰ جایزه سینمایی کسب کردند و توانستند نام ایران را ۳۷۰ مرتبه در دنیا به گوش مردم جهان برسانند. سینمای ایران سینمایی کم هزینه، ساده، بدون اکشن‌های فراوان و … است، با این حال به سینمای دنیا طعنه زده و امروز سینمای دنیا به دو بخش هالیوود و سینمای ایران تقسیم شده است.

ایوبی درحالی سینمای ایران قطب دیگر سینمای دنیا می‌داند که از ابتدای شروع به کار وی در معاونت وزارت ارشاد و ریاست سازمان سینمایی فیلم‌های زیادی توقیف شده‌ و به اکران نرسیده‌اند. آخرین مورد فیلم‌های توقیفی، فیلم جدید عبدالرضا کاهانی بود.

 

همچنین بخوانید:  میل محافظه‌کارانه به جهانی‌شدن
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗