skip to Main Content
ماهیگیری دانمارکی‌ها از آب گل‌آلود ایران
اقتصاد زمین کیوسک

ماهیگیری دانمارکی‌ها از آب گل‌آلود ایران

در کشوری که شرایط منابع آبیش هر روز بحرانی‌تر می‌شود و مافیاهای سدسازی و انتقال آب به‌جای کارشناسان سیاست‌های آبی کشور را تدوین می‌کنند و سازمان حفاظت از محیط زیستش همچنان این سیاست‌ها را تایید می‌کند، حالا قرار است سرمایه‌گذاران دانمارکی‌ یکی از مخرب‌ترین پروژه‌های زیست‌محیطی را در آن اجرایی کنند.

به گفته محمود زمانی قمی، استاندار یزد یک شرکت سرمایه‌گذاری از کشور دانمارک، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان یزد و مشارکت در اجرای این طرح اعلام کرده است.

استاندار یزد این موضوع را در نشستی که با حضور نمایندگان این شرکت سرمایه‌گذاری برگزار شده بود اعلام کرده است. او از دستگاه‌های مسئول هم خواسته «هر چه زودتر برای اجرایی شدن طرح» تلاش کنند و البته نماینده شرکت دانمارکی هم خواستار همراهی و حمایت مسئولان از اجرایی این طرح شده است.

اجرای پروژه‌های انتقال آب با وجود مخالفت‌های ظاهری سازمان حفاظت محیط زیست همچنان در ایران پر رونقند. کمتر از یک ماه پیش موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان مطرح شد و حالا انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به یزد مطرح می‌شود. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود با طرح انتقال آب خزر به سمنان موافق است. پیشتر کره‌ای‌ها هم به پروژه‌های انتقال آب ایران پیوسته بودند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که بزرگترین هدف خود را حفاظت از منابع آب اعلام کرده است در مدتی بر صندلی این سازمان نشسته فقط استفاده از بطری‌های آب معدنی در سازمان محیط زیست را ممنوع کرده در حالیکه همزمان برای انتقال آب کارون به استان‌های مرکزی ایران وارد نامه‌نگاری با معاون اول رئیس دولت شده است.

همچنین بخوانید:  معلمان هنگ‌کنگی به معترضان پیوستند

وضعیت منابع آب در ایران به یکی از بحرانی‌ترین موضوعات زیست‌محیطی تبدیل شده چنان کلانتری هم اعتراف کرده در صورت ادامه وضعیت موجود تمدن ایران در دو دهه آینده از بین خواهد رفت. با این‌حال همچنان صاحبان سرمایه و قدرت برای منابع آب ایران نقشه می‌کشند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗