skip to Main Content
اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان مبنای قانونی ندارد
زمین کیوسک

اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان مبنای قانونی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدیدات محیط زیستی طرح انتقال آب خزر به سمنان، گفته سازمان محیط زیست و وزارت نیرو باید مستندات فنی خود را به افکار عمومی ارائه کنند.

به گفته علی نجفی همین که می بینیم یک واکنش و مخالفت گسترده از سوی متخصصان، کارشناسان محیط زیست، کارشناسان توسعه پایدار، پژوهشگران آب و بوم‌شناسان نسبت به طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان ابراز می شود، طبعاً بایستی با علامت سوال جدی و تردید زیاد نسبت به عواقب زیست محیطی این طرح نگاه کرد.

او همچنین اضافه کرده این مخالفت‌ها را بایستی به طور جدی مورد توجه قرار داد. این طرح هیچ مبنای قانونی برای اجرا ندارد کما اینکه در برنامه ششم هم مطرح شد و به همین دلیل از دستور کار خارج شد.

طرح انتقال آب دریای خزر به استان‌های مرکزی کشور سه دهه پیش مطرح شده اما با وجود مخالفت‌ها و هشدارها درباره عواقب زیست‌محیطی آن همچنان در دولت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو روز پیش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد با اجرای این طرح موافقت کرده است. این در حالیست که عیسی کلانتری یک روز پس از آن اعتراف کرد «وضعیت امروز آب و مشکلاتی که با آن دست به گریبانیم نتیجه عملکرد خود ما و کار خود ما بوده نه کار کسان دیگری. این ما بودیم که بدون آینده نگری و بدون کار کارشناسی منابع آبی خود را بی‌رویه مصرف کردیم.»

 

همچنین بخوانید:  «کلانتری» را به مناظره دعوت می‌کنیم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗