skip to Main Content
قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده در کرج افتتاح شد
جامعه سیاست کیوسک

با هدف «ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب»

قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده در کرج افتتاح شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج از تشکیل قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده شهرستان کرج به عنوان نخستین قرارگاه اجتماعی تشکیل شده در استان البرز خبر داده است.

غفور قاسم پور گفته «ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب سه راهبردی است که استاندار البرز در دستور کار فعالیت قرارگاه‌های اجتماعی قرار داده است.» به گفته قاسم‌پور «زنان سربازان خط مقدم جبهه سبک زندگی ایرانی و اسلامی هستند.»

او یکی از برنامه های اولویت‌دار قرارگاه اجتماعی امور زنان و خانواده را «ساماندهی چهره شهر از حضور متکدیان و دستفروشان زن، ساماندهی گرم‌خانه‌های شهر کرج» اعلام کرده است.

همزمان با راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده، فراکسیون زنان و خانواده مجلس با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، فراخوان «دریافت ایده‌های سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه» را برگزار می‌کند.

این فراخوان با هدف «ترسیم الگوی مطلوب مداخله حاکمیت در موضوع زنان و خانواده» برگزار می‌شود و اعلام کرده که «از ایده‌های نو و خلاقانه در راستای حکمرانی مطلوب حوزه زنان و خانواده استقبال می‌شود.»

همزمان، با انتشار لایحه بودجه از سمت دولت مشخص شد که برای اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که منتقدان بسیاری دارد، رقمی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است؛ وزارت بهداشت نیز تحت عنوانی مشابه، بیش از ۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان بودجه برای پیشبرد این طرح دریافت خواهد کرد.

براساس این قانون دسترسی به وسایل پیشگیری و انجام غربالگری محدود شده است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این اقدام موجی از بیماری‌های مقاربتی و ایدز را به‌ دنبال خواهد داشت. همچنین هرگونه خرید، فروش و پخش داروهای سقط جنین خارج از سامانه ردیابی و رهگیری وزارت بهداشت جرم بوده و مشمول مجازات‌ درجه ۳ تا ۶ قانون مجازات‌های اسلامی (۶ ماه تا ۱۵ سال حبس) است. به همین‌ترتیب یارانه وسایل پیشگیری از بارداری هم در لایحه بودجه جدید حذف شده است. 

گفتنی است چندی پیش هم وزیر کشور گفته بود «ما باید فرصت‌ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود.»

در رتبه‌بندی‌های جهانی اشتغال زنان (حتی پیش از همه‌گیری کرونا)، ایران یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها را دارد و به گفته معاون اشتغال وزارت کار ۷۰ درصد بیکارشده‌های کرونا زنان هستند. در چنین شرایطی ساختار حاکم، به جای رفع مشکلات زنان، بیش از پیش در تلاش است با ایجاد نهادها و تنظیم قوانین مختلف، کنترل و نظارت بیشتری بر سرنوشت و شیوه‌ زندگی زنان داشته باشد. گویا مسئولان همزمان که می‌خواهند زنان را در نقش «سربازان خط مقدم» سبک زندگی مطلوب خود به‌کار بگیرند، آنها را خطرناک‌ترین جمعیت فعلی می‌شمارند.  

همچنین بخوانید:  مردم از کارتن خواب‌ها شناخت ندارند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗