skip to Main Content
دولت جدید و قصه قدیم در لبنان
سیاست کیوسک

دولت جدید و قصه قدیم در لبنان

نجیب میقاتی سرانجام کابینه جدید خود را معرفی کرد تا ۱۳ ماه بی‌دولتی در لبنان به پایان برسد. میقاتی که سومین بار است در لبنان دولت نخست‌وزیر می‌شود یکی از ثروتمند‌ترین تاجران این کشور است.

در کابینه جدید شماری از چهر‌ه‌های تازه تکنوکرات‌ها حضور دارند اما همچنان تمام وزرا با توجه به حمایت‌های حزبی و گروهی انتخاب شده‌اند و بازی قدیمی سیاسی در لبنان تغییر اساسی نکرده است.

حدود دو سال پیش دولت سعد حریری به دلیل اعتراض‌های مردمی به نظام سیاسی لبنان استعفا داد و چند ماه بعد حسن دیاب نخست‌وزیر شد. دوره کوتاه نخست‌وزیری او با انفجار در بندر بیروت در تابستان سال گذشته به استعفا ختم شد. در یک سال گذشته سعد حریری نخست‌وزیر پیشین برای تشکیل دولت جدید تلاش کرد که به دلیل بن‌بست سیاسی محقق نشد.

بحران‌های متعدد سیاسی اقتصادی زندگی مردم در لبنان را به شدت تحت شعاع قرار داده است. در حالی که ارزش پول ملی کمتر از یک دهم دو سال پیش است، برق تنها برای دو ساعت در روز موجود است و دولت از فراهم آوردن امکانات اولیه زندگی هم ناتوان است. دولت جدید، با توجه به وضعیت سیاسی و رقابت‌های بین‌الملی در لبنان، برای سامان دادن اقتصاد در حال فروپاشی این کشور کاری بسیار دشوار در پیش دارد.

 

 

 

همچنین بخوانید:  محیط‌زیستی‌های لبنان جلوی فساد را گرفتند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗