skip to Main Content
حملات ضدزن به تیرانداز کره‌ای به خاطر کوتاهی مو
جامعه کیوسک

حملات ضدزن به تیرانداز کره‌ای به خاطر کوتاهی مو

پس از پیروزی و رکوردشکنی آان سن، تیرانداز زن کره‌ای در بازی‌های المپیک، مردان کره‌ای از فدراسیون تیراندازی کره درخواست کرده‌اند که مدال‌های طلای این ورزشکار را از او بگیرند چراکه او «یک فمنیست موکوتاه» است.

حملات به این تیرانداز کره‌ای پس از اینکه بازی‌های المپیک او در تلویزیون ملی نمایش داده شد بالا گرفت. به گفته این مردان، موی کوتاه وی نشانه‌ی فمنیست بودنش است و او «دقیقا شکل یک فمنیست رادیکال است.» آنها می‌گویند او «به دانشکده‌ای می‌رود که تنها زنان را قبول می‌کند، و در کلام خود به مردها می‌تازد.» او پیشتر در جواب به کامنت مردی پای یکی از عکس‌هایش که گفته بود «چرا موهاتو کوتاه کردی؟» جواب داد «چون راحت است» و همین موجب عصبانیت مردان زن‌ستیز شده بود.

حال این مردان شروع به فحاشی در وبسایت کمیته تیراندازی این کشور کرده و خواهان پس‌گرفتن مدال‌های المپیک و دیگر امتیازها و جوایز این ورزشکار شده‌اند.

ضدیت با فمنیسیم و تغییر سیاست‌گذاری‌ها به نفع برابری زنان در کره‌جنوبی بحث داغی است. البته بسیاری افراد نیز به دفاع از این ورزشکار برآمده و خواهان پاسخگویی و دفاع کمیته تیراندازی از وی شده‌اند.

فرهنگ و باورهای ضدزن در جوامع مختلف به نسبت‌های متفاوتی رواج دارند. در ایران نیز زنان، از جمله زنان ورزشکار، در محیط کار، ورزش، خانواده و جامعه اغلب با دخالت دیگران نسبت به ظاهر خود، اعم از کنترل، متلک‌ها، و آزار فیزیکی رو به رو می‌شوند.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:  جنبش‌های شهری و فمینیسم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗