skip to Main Content
تشویق به ازدواج با واکسن کرونا
جامعه کیوسک

تشویق به ازدواج با واکسن کرونا

زوج‌های جوان یزدی که از اول ذی‌الحجه به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

دکتر محمدرضا شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد، در این باره گفت: «به منظور تشویق سنت حسنه ازدواج جوانان و با موافقت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، برای زوجین جوانی که از تاریخ  ۲۱ تیرماه (اول ذی‌الحجه) ازدواج کرده‌اند، واکسن کرونا تزریق خواهد شد. زوج‌های جوان بالای ۱۸ سال می‌توانند جهت انجام آزمایش‌ها و کلاس‌های قبل از ازدواج با در دست داشتن معرفی‌نامه محضر باید به مراکز مشاوره تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد مراجعه کنند و در صورت تمایل جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کرونا معرفی خواهند شد.»

تبلیغ و تشویق ازدواج و فرزند‌آوری از سوی مقامات و نهادهای کشور در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. محمدباقر قالیباف رییس مجلس به تازگی از اپلیکیشن «همدم» که ابزاری برای همسریابی است رونمایی کرد. همچنین در برنامه‌های عزاداری محرم، به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به تشویق به فرزند‌آوری توجه ویژه‌ای خواهد شد. به گفته میثم مطیعی، مداح معروف و نزدیک به حاکمیت، شعار محرم امسال «فرزندآوری» است.

با توجه به تأخیر در فرایند واکسیناسیون عمومی و روی آوردن برخی از مردم به بازار قاچاق یا سفر به کشورهای همسایه برای دریافت واکسن، نحوه سیاستگذاری و اولویت‌بندی اختصاص واکسن به گروه‌های مختلف مورد انتقادهای گسترده واقع شده است. پرسش اصلی شاید این است که چه کسی و با چه مکانیزمی این اولویت‌ها را مشخص و اعمال کرده و خیر عمومی جامعه را چگونه در نظر می‌گیرد. چرا داشتن پول یا ازدواج کردن باید شخصی را در صف منتظران واکسن به جلو ببرد؟ به نظر می‌رسد نیاز به واکسیناسیون کرونا، حاکمیت را به سمت استفاده از واکسن به عنوان ابزار سیاستگذاری سوق داده است.

همچنین بخوانید:  ممنوعیت واردات واکسن کرونا به ایران
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗