skip to Main Content
نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند در سریال‌ها مورد توجه قرار گیرد
جامعه کیوسک

نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند در سریال‌ها مورد توجه قرار گیرد

حمید شاه‌آبادی معاون سیما روز گذشته از خانواده‌هایی با چهار فرزند و بیشتر تجلیل کرد و خواستار ساخت سریال و برنامه براساس فرزندآوری شد.
به گفته وی «با توجه به راهکارهای سیاستی افزایش جمعیت در کشور، رسانه ملی براساس وظیفه ذاتی، در مقوله ترویج فرزندآوری و معرفی الگوی خانواده نمونه، مسئولیت مضاعفی دارد.»
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به شرایط کشور، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در فضای جامعه حاکم بود، عنوان کرد: باید ترغیب و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد و رسانه ملی مأموریت دارد تا در این حوزه پیشتاز باشد. موجب خرسندی است که در خانواده سیما افرادی حضور دارند که خود الگوی خانواده نمونه هستند. شاه‌آبادی تاکید کرد که رسانه ملی مأموریت جدی دارد تا الگوی خانواده اسلامی – ایرانی را معرفی کند؛ بنابراین لازم است نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند و سایر مولفه‌های خانواده مطلوب در برنامه‌سازی و سریال‌ها، به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد. سریال «دودکش ۲» با رویکرد خانواده محوری و چند فرزندی نمونه موفقی است.

روزنامه کیهان نیز در یادداشت خود با عنوان «بحرانی به نام رشد منفی جمعیت» با تاکید بر ضرورت ازدواج و فرزندآوری چند پیشنهاد به دستگاه‌های دولتی مطرح کرده است، از جمله:
– گذاشتن مشوق‌های متعدد برای ازدواج جوانان و انواعی از سختگیری اجتماعی برای افراد مجرد.
– حمایت از مؤسسات همسریابی و برپا کردن نهضت ازدواج آسان.
– اعطای کمک‌های متعدد بلاعوض به زوج‌های جوان و حمایت‌هایی چون اسکان کم‌هزینه در سال‌های آغازین زندگی مشترک آنها.
– تشویق به فرزندآوری با افتتاح حساب بانکی از سوی دولت برای نوزادان.
– حمایت از مادرانی که بیش از دو فرزند می‌آورند با دادن مستمری و حقوق ماهیانه.
– اولویت دادن به خانواده‌های پرجمعیت در واگذاری مسکن، بیمه رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان.
– اصلاح قانون سربازی به نفع خانواده‌های پرجمعیت.
– قرار دادن شاخصه جمعیتِ خانواده در پرداخت حقوق کارکنان دولت.

همچنین بخوانید:  مشارکت محلی در حفاظت از گونه‌های حیات وحش

در ماه‌های اخیر مقامات و نهادهای کشور تبلیغات گسترده‌ برای افزایش ازدواج و فرزندآوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند. روز گذشته محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز از اپلیکیشن «همدم» که ابزاری برای همسریابی است رونمایی کرد. همچنین مجلس شورای اسلامی نیز طرح مختلف تشویقی برای جوانانی که قصد ازدواج و فرزند آوری دارند تصویب کرده است. با وجود افزایش هزینه‌های زندگی، بحرانی شدن وضعیت معیشت و کم شدن توان خرید خانوار، به عنوان یکی از رانه‌های افراد جامعه در عدم تمایل به فرزندآوری، هیچ‌کدام از این طرح‌ها برنامه‌ی دقیقی برای ورود جمعیت رو به رشد به جامعه و بازار کار نداشته و تمرکز بیشتر آن‌ها تنها بر ترغیب والدین به فرزندآوری است.

یک نظر
  1. حکمت ١۴١ #نهج البلاغه
    «آسایش»

    وَ قَالَ (علیه السلام): قِلَّهُ الْعِیَالِ، أَحَدُ الْیَسَارَیْنِ‏.

    و درود خدا بر او، فرمود: اندک بودن تعداد زن و فرزند یکى از دو آسایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗