skip to Main Content
فروش خارج از نوبت واکسن کرونا در ایران قانونی است
کیوسک

فروش خارج از نوبت واکسن کرونا در ایران قانونی است

اخیرا کارکنان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین پیامکی مبنی بر فروش واکسن کرونا به قیمت ۷۰۰ هزار تومان دریافته کرده بودند که به ثبت نام ۱۸۰۰ نفر در دو روز منجر شد.

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در واکنش به خبر واکسیناسیون پولی خارج از نوبت برای اعضای نظام مهندسی ساختمان و خانواده‌هایشان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های خصوصی این امکان را دارند و از طریق سازمان غذا و دارو می‌توانند واکسن را با پرداخت هزینه وارد و خارج از نوبت تزریق کنند.

به گفته  کاظم مجابی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین: «شیوع کرونا شرایط کاری مهندسان ساختمان را سخت کرده است و ما در تلاش بودیم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که مهندسان ساختمانی در شرایط ایمن به ادامه فعالیتشان بپردازند و شرایط به حالت عادی برگردد. مهندسین ساختمانی در کارگاه‌های ساختمانی رفت‌وآمد دارند و خیلی تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند بنابراین باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم می‌شد که این افراد در کارگاه‌ها ساختمانی حضور پیدا کنند.»

در حالی که انتقادهای به سرعت واکسیناسیون در ایران بالا گرفته، پیشتر خبرهایی از قاچاق واکسن به ایران و سفرهای خارجی برای تزریق واکسن کرونا به گوش رسیده بود. ایران درگیر پیک پنجم کرونا است و معلوم نیست گروه‌های کمتر قدرتمند جامعه از جمله کارگران که دسترسی به منابع ثروت و قدرت ندارند چه موقع به واکسیناسیون رایگان دسترسی خواهند داشت.

 

همچنین بخوانید:  کارزار انتخاباتی یک معلم زن علیه لوکاشنکو در بلاروس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗