skip to Main Content
پولدارها بروند کیش واکسن بزنند
جامعه کیوسک

راه حل جدید مسئولان برای بحران کرونا و گردشگری

پولدارها بروند کیش واکسن بزنند

به گفته مدیر عامل انجمن کار آفرینان و سرمایه‌گذاران کیش، واکسن کرونا برای فروش در کیش توزیع خواهد شد. به گزارش کیشوند نیوز، در جلسه‌ای که ۲۳ اردیبهشت باحضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد سه هدف برای این طرح بیان شده است؛ درآمدزایی برای دولت، جلوگیری از خروج ارز کسانی که برای زدن واکسن به خارج از کشور سفر می‌کنند، و رونق گردشگری در جزیره کیش.

به گفته این مقام مسئول، شرکت مدیفارم کیش مجوز تهیه ۱ میلیون دوز واکسن آستارزنکا را از کشور ترکیه دریافت کرده و «امتیاز ویژه‌ای» برای واردات این واکسن‌ها در اختیار دارد.

ناصر آخوندی می‌گوید «این اتفاق علاوه بر آرامش خاطر هموطنان و سلامت آنان موجب تقویت گردشگری سلامت خواهد شد». وی برآورد مالی این طرح را در حدود ۲۶۰ میلیارد تومان دانست و افزود که از محل پیشفروش واکسن بخشی از هزینه‌های آن تامین می‌شود.

طرح فروش واکسن پیش از این نیز از مقامات شنیده شده و مخالفتهای عمومی هم به همراه داشته است. این درحالیست که نمکی وزیر بهداشت در زمستان سال گذشته وعده داده بود که ایران در دوسه ماه آینده یکی از «قطب‌های بزرگ تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم این واکسن به جهان» خواهد بود. حال با گذشت ۴ ماه از این سخنان تنها کمتر از ۳۰۰ هزارنفر در کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند (و هردو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند) و تولید واکسن داخلی نیز هنوز به جایی نرسیده است. مقامات ایران درحالی دم از فروش واکسن می‌زنند که تزریق واکسن حتی در سرمایه‌دارانه‌ترین کشورهای جهان، همچون ایالات متحده آمریکا هم رایگان و همگانی است و واکسن استاندارد و همگانی و رایگان از حقوق اولیه شهروندی برای سلامت محسوب میشود و نه محلی برای درآمدزایی که تقویت‌کننده تبعیض است.

همچنین بخوانید:  نوشتن از تجربه آزار دیدن
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗