skip to Main Content
مطالبات کارزار پرستاران
جامعه کیوسک

کارزار پرستاران به هفت هزار امضا رسید

مطالبات کارزار پرستاران

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عده‌ای از پرستاران با راه‌اندازی کارزاری با عنوان «خون‌نامه پرستاران» از مسئولان خواسته‌اند تا به وعده‌های خود در رابطه با پرستاران عمل کنند. این نامه خطاب به سران سه قوه نوشته شده است. و تا به حال نزدیک به هفت‌هزار امضا دارد.

با توجه به رای دیوان عدالت اداری، و بر خلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در ابلاغیه‌ تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ هیات عمومی دیوان اداری، سخت و زیان‌آور بودن مشاغل پرستاری را نادیده گرفته شده است.

در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ هم سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه تنقیح و تجمیع با موضوع مجموعه قوانین و مقررات بازنشستگی کارکنان سازمان را ابلاغ کرد و همچنین سوابق خدمت سربازی پرستاران را در بیمارستان‌ها، خدمت عادی تلقی کردند. حالا پرستاران با راه‌اندازی این کارزار نسبت به این قوانین واکنش نشان داده و خواهان اجرای مطالبات زیر شده‌اند:

«۱- انکار و منع کارکنان درمان از استفاده از تجهیزات حفاظت فردی، با توجیه ترس بیماران و مراجعین

۲- عرضه محدود وسایل حفاظت فردی غیراستاندارد (لباس نقاشی ساختمان، ماسک تولیدشده در خیاط‌خانه بیمارستان، تهویه نامناسب سیستم‌های بیمارستانی و…)

۳- شلوغی بیش از حد بیمارستان‌ها، کمبود نیرو و نتیجتا کار بالاتر از ظرفیت توسط تیم درمان

۴- حذف پرستاران از بهره‌مندی قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و ایجاد مشکلاتی به دلیل استنکاف از قوانین موجود و عدم تبعیت از آرای هیئت عمومی و برخوردهای طیفی با قشر فداکار و ایثارگر پرستاران.»

پیش‌تر از این نیز محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «درحالی بیمارستان‌ها معضل کمبود نیرو دارند که ۵۰هزار پرستار، بیکار و جویای شغل هستند اما راهکار بیمارستان‌ها برای جبران کمبود نیرو، انعقاد قرارداد ۸۹ روزه، آن هم فقط با ۳ هزار پرستار بوده و بعد از ۳ ماه نیز تقریبا همه را اخراج کرده‌اند.»

همچنین بخوانید:  چلسی منینگ آزاد شد

تا کنون واکنش رسمی‌ای به کارزار نشان داده نشده است، اما با بالا رفتن دوباره تعداد مبتلایان، و با توجه به این‌که شیوع بیماری در استان‌هایی مانند خوزستان منجر به تبدیل ۱۶ شهرستان به وضعیت قرمز و هشت شهرستان به وضعیت نارنجی شده است، به نظر می‌رسد که کادر درمان به سرعت فشار بیشتری نسبت به قبل را تجربه خواهد کرد.

3 نظر
  1. پرستاران ,مظلوم ترین قشر جامعه هستن که علارغم تحصیلات عالیه دانشگاهی به عنوان برده های تحصیل کرده ازشون استفاده میشه و حق هیییچگونه اعتراصی رو ندارن.
    پرستاران مجبورا شیفتهای فشرده بصورت عصروشب و یا صبح و عصر و با تعداد زیادی بیمار کار کنند
    در ایام عید که کل ایران به تفریح و استراحت میپردازن پرستاران مجبورا که بصورت شبانه روز در بیمارستانها مقیم باشن و با این شرایط کرونایی خدمت کنن…
    کارکنان اداری دولت با توجه به شرایط کرونا به عنوان دورکاری در منازل شون استراحت میکنن و حقوق میگیرن ولی پرستاران مجبورا در قلب کرونا در خدمت مردم باشن ولی هییچ مزایایی شامل حالشون نشه..
    پرستاران بصورت شبانه روز در خدمت بیماران هستن ولی پرسنل اداری و ستادی کارانه و حق کرونا میگیرن!!!!!!
    حق کرونای پرستاران برای هرماه بین ۱/۸۰۰ میلیون تا ۲میلیون تعیین شده بود که به ۳۰۰ هزار در ماه کاهش یافت…
    پرستاران بصورت شبانه روز درخدمت بیماران هستن ولی پزشکانی که ۵دقیقه برای ویزیت بر بالین بیمار حاضر میشن کارانه و حق کرونای بالای ۲۰۰میلیون درماه میگیرن…
    در این کشور پرستاری یعنی بردگی یعنی حقارت یعنی ذلت یعنی مرررگ

  2. بنده بعنوان یک پرستار دوران سربازی خود را در سال ۷۴دو ۷۵ بعنوان پیام اور بهداشت در یکی ازبیمارستانهای استان اذربایحان شرقی گذراندم . قبل ازعید باز نشسته میشدم ولی به یکبارهراعلام کردند که ۲ سالدسربازی به عنوان سابقه مشاغل سخت از نطر تامین اجتماعی محاسبه نمیشود . سوال اینجاست که درست است ماسرباز بودیم ولی دربیمارستان کار کردیم و از وزارتدبهداشت حقوق گرفتین نه ازونیروهای مسلحدوحق بیمه انراهم پرداخت کردیم . سازمان تامین اجتماعی بدلیل مشکلات مالی دست در جیب پرستاران کرده است .

  3. تامین اجتماعی ۲۰ سال است که از پرستاران سواستفاده میکند ۲۰ سال پیش از یک پرستار کار ۵ پرستار را میکشید اینطور که دو پرستار رل مجبور به کار در اورژانس میکرد. و مسله به اینجا ختم نمیشدز همان پرستاران را مجبور به دادن دو شیفته و سه شیفته های اجباری میکرد پرستاران نمی توانستند به پاس شیر بروند و پس از آمدن از مرخصی زایمان با بچه ۳ ماهه مجبور بودند شب کاری و دو شیفته و سه شیفته بیایند همانها الان بعد ۲۱ سال میخواهند بروند جان ندارند و مدیران پرستاری همیشه به آنها زور گفته اند اگر قانون میگزارید به هیچ وجه نباید لطف به ما سبق شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗