skip to Main Content
کرونا چه کسانی را بیشتر به فکر خودکشی انداخته؟
جامعه دانش کیوسک

نتایج یک پژوهش در آمریکا

کرونا چه کسانی را بیشتر به فکر خودکشی انداخته؟

جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله، اقلیت‌های نژادی/قومی، مراقبان بی‌مزد بزرگسالان و کارگران مشاغل ضروری بیشترین سهم از افزایش میل به خودکشی پس از شیوع کرونا در آمریکا را داشته‌اند.

نتایج یک پیمایش درآمریکا که بین ۲۴ تا ۳۰ ماه ژوئن ۲۰۲۰ انجام شده نشان می‌دهد ۱۰٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در ۳۰ روز منتهی به این بازه زمانی به‌طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند.

۲۵٫۵ درصد پاسخ‌دهندگانی که به خودکشی فکر کرده‌اند جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده‌اند. از میان اقلیت‌های نژادی و قومی، اسپانیایی‌تبارها (هیسپانیک‌ها) ۱۸٫۶ درصد و سیاه‌پوستان ‍۱۵٫۱ درصد از آمار میل به خودکشی در این دوره را تشکیل می‌دهند.

مراقبان بی‌مزد بزرگسال‌ها یا همان کسانی که به گفته خودشان برای مراقبت‌های مختلفی که از افراد بالای ۱۸ سال در سه ماهه گذشته کرده‌اند پولی نگرفته‌اند، ۳۰٫۷ درصد از این آمار هستند. آخرین سهم بزرگ از آمار میل به خودکشی نیز اختصاص به کارگران مشاغل ضروری دارد که حتی در دوران قرنطینه هم باید کار می‌کردند؛ آن‌ها ۲۱٫۷ درصد از آمار میل به خودکشی بعد از شیوع کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

پژوهشگران معتقدند میزان اختلال‌های روانی، سوء مصرف مواد و میل به خودکشی پس از شیوع کرونا در آمریکا به‌طور قابل توجهی بسیار بیشتر از میزان این شاخص‌ها در همین موقع از سال گذشته است.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد کسانی که به شکل‌های مختلفی در سلسله مراتب قدرت به‌عنوان فرودست شناخته می‌شوند، در کنار کسانی که بعد از شیوع کرونا بیشترین کار مراقبتی را بر دوش داشته‌اند و اکثرشان زن هستند، مثل بسیاری از بحران‌های دیگر در ماجرای کرونا هم آسیب‌دیدگان اصلی هستند.

همچنین بخوانید:  چوب جادویی ما در مبارزه با نژادپرستی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗