skip to Main Content
سرما به کشاورزان خسارت میلیاردی زد
زمین کیوسک

سرما به کشاورزان خسارت میلیاردی زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز از آسیبی که یخبندان و هوای سرد در روزهای گذشته بر مزارع و اراضی زراعی گذاشته است خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل رنگ بست گفت: براثر یخبندان و سرمای شدید شب‌های گذشته خسارات زیادی به ٢٢٧ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت محصولات سبزی و صیفی شامل نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی، سبزی‌ها برگی، باقلا، سیر و پیاز وارد شده است.

خبرگزاری تسنیم نیز از خسارت کشاورزان شهرستان میناب نوشت. افت دمای هوا در بخش توکهور شهرستان میناب موجب سرمازدگی محصولات کشاورزی شد و خسارت سنگینی به کشاورزان منطقه تحمیل کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میناب ضمن تاکید بر اینکه بعضی از کشاورزان ۵۰ الی ۶۰ درصد دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: جهاد کشاورزی نهاد مدیریت بحران نیست و ما خسارت‌ها را به مدیریت بحران اعلام می‌کنیم و اقدامات و بررسی‌های لازم انجام می‌شود تا در صورت توان، کمک‌هایی به کشاورزان صورت بگیرد.

مؤیدی ادامه داد: بااین‌حال به‌طورمعمول باید هزینه خسارات این حوادث را بیمه متقبل شود اما متاسفانه بسیاری از کشاورزان ما زمین‌های زراعی خود را تحت پوشش بیمه نمی‌برند و استقبال خوبی از بیمه به‌ویژه در منطقه هشت‌بندی نمی‌شود، البته بیمه هم مشکلاتی دارد که باید بررسی و رفع شود و آسیب‌شناسی عدم استقبال مردم از بیمه انجام گیرد.

اثرات تغییر جهانی اقلیم آینده کشاورزی ایران را دچار تغییر خواهد کرد. تغییر اقلیم می‌تواند مراحل کاشت گیاهان را تحت‌تاثیر قرار دهد و زمان کاشت آنان را نیز جا‌به‌جا کند.

همچنین بخوانید:  کرونا وسیله است، نابرابری می‌کشد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗