skip to Main Content
سه کارگر براثر فرود بالابر در توحید کشته شدند
جامعه کیوسک

سه کارگر براثر فرود بالابر در توحید کشته شدند

صبح روز دوشنبه در ایستگاه مترو توحید در تقاطع خیابان آزادی و کریمخان، سه کارگر هنگام کار بر اثر سقوط یک بالابر به طرز دردناکی کشته شدند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در رابطه با جزئیات این حادثه به خبرنگار «شهروند» گفت: «نیروهای امداد با حضور در صحنه مشاهده کردند که درمحل ایستگاه درحال ساخت متعلق به شرکت مترو، پیمانکار به همراه سه‌نفر از کارگران همان مجموعه پیمانکاری مشغول کار بوده‌اند که یک دستگاه بالابر متعلق به پیمانکار به پایین سقوط کرد. به دنبال آن، آتش‌نشان‌ها خود را به محل سقوط دستگاه بالابر رساندند….به سرعت موفق به خارج‌کردن سه‌نفر قربانی شدند و آنها را تحویل عوامل اورژانس دادند. با تأیید این عوامل، مشخص شد هر سه‌نفر جان خود را ازدست داده‌اند.» پیمان‌کار ادعا می‌کند که دستگاه بالابر مذکور گواهی تایید سلامت دستگاه دارد.

پابان ‌سال گذشته نیز یک کارگر هنگام کار در مترو قربانی شد.  چهاردهم آبان‌ماه، راننده قطار مترو که شهر گلشهر را به مقصد تهران ترک کرده بود، طی تماس با مرکز کنترل اعلام کرد در طول مسیر بین ایستگاه «ورآورد و ایران‌خودرو»، با شیء نامعلومی برخورد کرده است. با حضور پلیس در محل حادثه  تحقیقات صورت گرفت. در ادامه مشخص شد که یکی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری تعمیر و نگهداشت خطوط مترو زیر چرخ‌های قطار جان باخت. گویا هنگام تعمیر خطوط مترو، قطار با او برخورد کرده و جان خود را از دست داد.

حداقل روزی ۵ کارگر حین کار جانشان را از دست می‌دهند. این آمار مرگ و میر حین کار در حالیست که نه وزارت کار توان، امکانات و ظرفیت لازم برای بازرسی از کارگاه‌ها را دارد، نه ضمانت اجرای قوی و موثری کارفرما را از سهل ‌انگاری در رعایت ایمنی باز می‌دارد و نه اراده سیاسی در حاکمیت برای تامین امنیت جانی کارگران از طریق سیاست‌های پیشگیرانه وجود دارد.
سلب فرصت‌های تشکل‌یابی از کارگران نیز موانعی بر سر راه کارگران گذارده که قدرت آنها را در دفاع جمعی از جانشان محدود کرده است.

همچنین بخوانید:  روزگار تلخ کارگران نیشکر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗