skip to Main Content
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، دیگر کارگری نیست
شیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
جامعه کیوسک

انتشار نامه سرگشاده روزنامه‌نگاران به انجمن صنفی تهران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، دیگر کارگری نیست

۱۰۰ روزنامه‌نگار در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران درباره رویکرد منفعلانه و غیرکارگری این انجمن صنفی انتقادات و پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند.

امضاکنندگان این نامه با اشاره به «ترکیبِ بعضاً کارفرمایی هیئت‌مدیره، عملکرد و مواضعش در قِبال بی‌ثباتی قرارداد‌های کاری، دستمزد‌های کم و غیرقانونی و اخراج‌ها، بیانیه‌هایی که جز به متأسفیم و امیدواریم ختم نشد، و حمایتش از کارفرمایان» به تغییر ماهیتِ کارگری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعتراض کرده‌اند.

عدم ارائه گزارش عملکرد انجمن صنفی به روزنامه‌نگاران، ناشفاف بودن حامیان مالی انجمن صنفی، عدم نظارت انجمن صنفی بر توزیع بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت به رسانه‌ها برای جبران ضررهای ناشی از کرونا، فعالیت برخی از اعضای هیئت مدیره انجمن به‌عنوان کارفرما در رسانه‌ها، انفعال در برابر اخراج خبرنگاران از رسانه‌ها، بی‌عملی انجمن صنفی درباره دستمزد خبرنگاران در سال ۹۹، ناشفافی عملکرد کمیته حقوقی انجمن صنفی در دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران، و برگزار نکردن منظم جلسات عمومی در جهت شفاف‌سازی و هم‌فکری با روزنامه‌نگاران از جمله مواردی است که در این نامه اعتراضی به آن‌ها اشاره شده است.

بحث درباره عملکرد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران با اخراج ناگهانی خبرنگاران از روزنامه شرق و برخی رسانه‌های دیگر اخیرا بالا گرفته است. برخی از روزنامه‌نگاران نیز در شبکه‌های اجتماعی با #فقط_شرق_نیست روایت‌هایی از تضییع حقوقشان در رسانه‌ها گفتند و نوشتند. باید دید در ادامه روزنامه‌نگاران برای رسیدن به حقوق صنفی خود چه تلاش‌هایی خواهند کرد.

همچنین بخوانید:  10درصد آب کشور در مسیر عرضه هدر می‌رود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗