skip to Main Content
انفعال صنفی مطبوعاتی‌ها درباره اخراج خبرنگاران
شیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
جامعه کیوسک

روزنامه شرق حقوق‌ها را کم و تعدادی را اخراج کرد

انفعال صنفی مطبوعاتی‌ها درباره اخراج خبرنگاران

مدیرمسئول روزنامه شرق هم‌زمان با کاهش ۳۰ درصدی حقوق روزنامه‌نگارانش، تعدادی از روزنامه‌نگاران و پرسنل فنی روزنامه را اخراج کرده است.

اصلاحات‌نیوز گزارش داده که استدلال مهدی رحمانیان برای این اقدام، هم‌خوان نبودن دخل و خرج روزنامه بوده است. از همین رو او تصمیم گرفته با کاهش صفحات روزنامه تعدادی از اعضای تحریریه و بخش فنی روزنامه را اخراج کند.

تعدیل روزنامه‌نگاران و عدم واکنش جمعی و صنفی به این اتفاق چیز تازه‌ای نیست، اما با شیوع کرونا تعدیل نیرو در روزنامه‌ها شدت بیشتری نسبت به قبل گرفته است. اواخر سال ۹۸ و در بحبوحه بحران کرونا سایت اعتمادآنلاین و روزنامه اعتماد حدود ۳۰ نفر از پرسنلش را اخراج کرد.

این تعدیل‌ها به‌بهانه کرونا در حالی است که پیش از این وزارت کار از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به مطبوعات برای کمک به عبور از بحران کرونا خبر داده بود.

شاید اخراج روزنامه‌نگاران از لحاظ تعداد و وسعت در مقایسه با اخراج کارگران پس از شیوع کرونا کم و ناچیز به نظر برسد، اما سهل‌انگاری و انفعال روزنامه‌نگاران در برابر ضایع شدن حقوق صنفی‌شان فقط به ضرر خودشان نخواهد بود.

وقتی پرچم‌داران دفاع از حقوق اقشار جامعه نمی‌توانند یا نمی‌خواهند حتی حقوق صنفی خودشان را از نهادهای صنفی نیم‌بند و تشریفاتی‌شان یا از کارفرمایانشان طلب کنند، چگونه می‌توانند صدای حق‌طلبی دیگران باشند؟

همچنین بخوانید:  رد تازیانه روی گرده «آق‌دره»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗