skip to Main Content
اعتصاب کادر درمان سلیمانیه
جامعه سیاست کیوسک

در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها

اعتصاب کادر درمان سلیمانیه

از امروز شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ بیشتر کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق اعتصاب کرده و دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش کردپرس، کادر درمانی و نیروهای مرکز فوریت های پزشکی سلیمانیه هم در اعتراض به واریز نشدن حقوق‌هایشان مقابل این مرکز تجمع کرده‌اند و مسئولیت هر اتفاقی برای بیماران را متوجه دولت اقلیم کردستان دانسته‌اند.

سندیکای مراکز درمانی اقلیم کردستان ۴۸ ساعت به دولت این اقلیم مهلت داده تا مطالبات پزشکان، پرستاران و کارمندان مراکز درمانی را پاسخ دهد و تهدید کرده در صورت عدم پرداخت حقوق، اعتصاب سراسری بخش درمان در کل اقلیم کردستان را آغاز خواهند کرد.

پیش از این نیز ۱۰۰۰ پزشک مقیم بیمارستان‌های سلیمانیه نیز اعتصاب کرده بودند و خواهان استعفای وزیر بهداشت اقلیم شده بودند. گفته شده بود اختلاف دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان بر سر پول نفتی که اقلیم کردستان فروخته و به دولت عراق نداده، باعث شده دولت مرکزی بودجه اقلیم را ندهد و حقوق کارکنان بخش دولتی اقلیم کردستان به تعویق بیفتد.

فارغ از دلیل و مشکلی که کادر درمان سلیمانیه را به اعتصاب واداشته، امکان‌ و قدرت تشکل‌های صنفی کادر درمان اقلیم کردستان نشان‌دهنده اهمیت تشکل‌یابی در دفاع از حقوق بخش‌های مختلف جامعه است.

 

 

 

همچنین بخوانید:  آنتی‌بیوتیک هم کمیاب شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗