skip to Main Content
کشف حجاب در فضای مجازی هم جرم است
جامعه کیوسک

موج جدید برخوردهای اینستاگرامی، حجابی و هر دو

کشف حجاب در فضای مجازی هم جرم است

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در رابطه با فعالیت‌های مجازی، خبر داده است و کشف حجاب در فضای مجازی را زیرمجموعه‌ی ناهنجاری‌ها دانسته و آن را تخلف خوانده است: «بی‌حجابی در فضای مجازی ترویج «موارد غیراخلاقی» و در قالب مصادیق مجرمانه است. هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته ‌خواهد شد.»
چهار روز پیش از این سخنان پاشایی، محمدعلی رجبی،‌ رئیس مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا، از امکان «لایو اینستاگرام» و عدم نظارت پلیس بر آن انتقاد کرده و گفته بود: «این پلتفرم و بستر به قوانین و حاکمیت کشورمان احترام نمی‌گذارد.»
به نظر می‌رسد موج نظارت پلیس فتا و تلاش برای محدودکردن امکان استفاده از اینستاگرام وارد مرحله جدیدی شده است. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا تأکید کرده است: «هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و کسانی که فالوئرهای کمتری دارند، وجود ندارد. همچنین میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت تفاوتی نیست و‌ قطعاً با آن برخورد خواهد شد.» با توجه به این موج احضار و بازداشت و تذکر، انگار هیچ تفاوتی هم میان روزهای کرونایی و غیرکرونایی وجود ندارد. تذکر جدید پلیس فتا در رابطه با مسئله‌ی حجاب در شرایطی اعلام شده است که شمار زیادی از کاربران در فضای مجازی از دریافت پیامک جریمه بی‌حجابی در حین رانندگی نوشته‌اند و از لزوم مراجعه به پلیس در این ایام کرونایی انتقاد کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  معاون سازمان محیط زیست: خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت، پدرخوانده‌های آلودگی هوا هستند
2 نظر
  1. ۵۰۰ هزار تومان در سایت دیوار از من کلاهبرداری شد طرف با شماره های مختلف اقدام به گرفتن بیعانه و کلاهبرداری می کرد چندبن بار به پلیس فتا اطلاع دادم کوچکترین بررسی نکرد حالا برای مسائل شخصی ادم ها تصمیم می گیرتد پس کل زنان جهان از دید شما مجرمند خفه کردید ما را خفقان وحشتناک است مسائل اقتصادی و دزدی و کلاهبرواریها را شما پیگیری کنید لازم نیست نگران حجاب خانم ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗