skip to Main Content
اردیبهشت ۶۲:‌سخنان رفسنجانی درباره ظلم‌های سرمایه‌داری به محرومان
زیرگذر پیشنهاد میدان

اردیبهشت ۶۲:‌سخنان رفسنجانی درباره ظلم‌های سرمایه‌داری به محرومان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۲:‌ روزنامه اطلاعات از خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی گزارشی منتشر کرده است.

به گزارش اطلاعات، سخنران پیش از خطبه‌ها، مقتدائی عضو شورای عالی قضایی بود. مقتدایی در سخنرانی خود تاکید کرد: «اگر کسی مخالف دادگاه‌های انقلاب اسلامی باشد، مخالف با تمام انقلاب است.»

سپس خطیب جمعه به مناسبت روز جهانی کارگر در مورد ارزش کار سخنرانی کرد:

«خوب، یک چیزی بنام روز کارگر در دنیا هست، برای احترام به کار و کارگر، این روز را ابداع کردند و در اصل کار خوبی است. چون کارگران در دنیا مظلوم‌ترین و اصولی‌ترین قشر جامعه هستند که در بسیاری از جاهای دنیا حقوق اینها دارد غصب می‌شود. منتها اگر ریاکاری نشود و اصولی برخورد بشود با این مساله، بهتر است. متاسفانه در دنیا کلاه سر کارگر می‌گذارند…ما دلمان می‌خواهد که در جمهوری اسلامی… واقعا به یک جایی برسیم که کارگر و قشر محروم، که وسیع‌تر از کارگر هم حساب می‌شود، آنها پایه حقوق انسانی را پیدا بکنند و با میدان دادن به آنها، آنها به آنجایی که باید برسند، برسند.»

علت پیشرفت ژاپن از نظر خطیب نماز جمعه: 

«ما آنچه که الان تبلیغ می‌بینیم برای ایجاد روحیه ارزش کار در جامعه‌مان، تبلیغات صحیحی نمی‌بینیم. تبلیغات یک مقدار تحت تاثیر چپی‌ها است و مسیرش درست نیست… چند روز پیش من یک فیلمی دیدم، آن فیلم باعث شد من این بحث را امروز، روز کارگر بکنم. یک تبلیغات فیلمی را گذاشتند در صدا و سیما، به نام «روزهای خوش». در تبلیغاتش چند زن لوکس شرقی را گذاشته بودند. من توجه کردم که مبادا یک فیلم سکسی بدی باشد. روزهای خوش اسمش بود، آن هم قیافه‌های تبلیغاتی‌اش بود. فکر کردم این فیلم را باید دید که یکوقت انحرافی اینها درست نکنند. فیلم را که دیدم، دیدم بیخود نیست که ژاپنی‌‌ها این قدر پیش رفتند. خانواده‌ای نشان داد این ژاپنی، اولا تنداتند میزائید یازده‌تا نه تا بچه، هم پدر هم پسر هم دختر، همه شما دیدید، بعد اینها چنان کار می‌کنند در مزرعه‌ای که داشتند اصلا آرام راه نمی‌رفتند. می‌دویدند. به جای راه رفتن می‌دویدند. یک نظمی داشتند کاری داشتند یکی رفته بود مزرعه گاو داشت. گاوداری داشت. جنگ شد. شوهر رفت به میدان جنگ. چند سال در چین و در کجا و در کجا می‌جنگید. خانمش اینجا خانه را اداره کرد، گاوها را اداره کرد، پول جنگ را میداد مقروض شد. مالیات نداشت. گاوش را فروخت، مالیات داد. گاری را پشت سرش در جاده‌های کوهستانی می‌کشاند، در حالتی که حامله بود. به سرعت اینها همه را نشان می‌دادند. تمییز هم بوند. زندگی مرتبی هم داشتند. به جنگ کمک می‌کرد، خودش جنگ می‌رفت. مالیاتش را می‌داد. گاوداری‌اش را می‌رفت. بچه‌داریش را می‌کرد. مزرعه‌اش را اداره می‌کرد. یک فیلم اینجوری دادند. و آنقدر هم زیبا زندگی‌اش را نشان می‌داد. همین را اگر از این چپ‌زده‌های ما اینجا بخواهند درست بکنند، یک شکلی درست می‌کنند این را حالا. خون نشان می‌دهند. به جنگ رفته، یک جوری حالتش را نشان می‌دهند. بدبختی توی خانه‌اش را نشان می‌دهند. زیبائیهایش را نشان نمی‌دهند. نظمش را نشان نمی‌دهند.»

همچنین بخوانید:  ما را ١٨ سالگی دوباره سر راه گذاشتند

هشدار هاشمی رفسنجانی به معتادان

«همه ما در خدمت هستیم که با شماها به عنوان مریض برخورد می‌کنیم. میخواهیم نجاتتان بدهیم. ولی خب نکنید کاری که کار به جایی برسد مثل یک عضو فاسدی بشوید… یک روز ما برسیم به یک خشونتی، مردم را بسیج کنیم. امام دستور بدهند که هر کس هر تریاکی و هروئینی، هر افیونی را می‌شناسد تحویل بدهد. می‌دانید چه‌ می‌شود؟ به خانواده‌ها بگویند بچه‌هایتان را تحویل بدهید. حکم اسلامی بیاید. پدر و مادرها هم که از شما ناراضی‌اند. زن وشوهرها هم هر کس که دیده ناراضی است. حکم اسلامی بیاید ببینید چه بر سر شماها می‌آید؟ یک روز شاید مصلحت شد که اصلا قلع و قمع بکنند اینها را. خدا نکند ما به آن روز برسیم.»

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗